Gå til innhold

Jeg er 6 dager over termin, burde jeg ikke kontroleres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ordner jeg meg overtidskontroll?

Har ikke vært på svangerskapskontroll på 7 uker (ferie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er normalt å ha time hos lege eller jordmor på termindato. Min lege bestiller overtidskontroll på sykehuset om en ikke har født termindato, denne får en vanligvis ca. 1 uke etterpå.

Skrevet

Du kontakter fastlegen.

Skrevet

Det er lege eller jordmor som henviser deg til overtidskontroll.

Ring evt til fødeavd hvis du er i tvil, for de fleste sykehusene opererer vel med overtidskontoll dag 7 nå.

Men, ikke vært på kontroll på 7 uker??? Det er viktig med tett oppfølging mot slutten, jeg hadde aldri i livet turt å gå uten kontroll så lenge.

Skrevet

Fastlege har ferie. Ikke jordmortilbud her. Kan jeg bare ringe direkte til sykehuset?

hi

Skrevet
Fastlege har ferie. Ikke jordmortilbud her. Kan jeg bare ringe direkte til sykehuset? hi

Det ville jeg absolutt ha gjort da ja!

Skrevet

ingen kontroll på SJU uker? Du skal jo ha kontroll hver/annenhver uke de siste 2 månedene jo!! Pluss overtidskontroll. Ring sykehuset og si at du ikke ble fulgt opp på nesten 2 måneder. Skandale. Selv om det er ferie, så behøver ikke verden stoppe opp av den grunn!!

Skrevet
ingen kontroll på SJU uker? Du skal jo ha kontroll hver/annenhver uke de siste 2 månedene jo!! Pluss overtidskontroll. Ring sykehuset og si at du ikke ble fulgt opp på nesten 2 måneder. Skandale. Selv om det er ferie, så behøver ikke verden stoppe opp av den grunn!!

Sånn er det å bo på bygda;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...