Gå til innhold

Noen her som har hatt grove celleforandringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått brev om grovere celleforandringer etter en celleprøve, jeg har også hpv viruset og er ganske nervøs. Men HVIS det skulle vært kreft så er det vel på et tidlig stadium og det holder med konisering? Har lest at de som må fjerne livmoren har hatt dette lenge. Celleprøvene mine var fine for to år siden. Dro til legen for en sjekk siden jeg sliter med blødning mellom menstruasjon og etter samleie og smerter i magen (alt dette er visst symptomer på livmorhalskreft). Så jeg er ganske nervøs nå. Skal inn for å ta prøver og bare venter på time.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Har hatt det og samme virus som deg. Nå har jeg litt kortere livmorhals, og har fått barn i ettertid uten de største komplikasjoner. Ingen løpske celler etter dette. Koniseringen ble gjort for omlag tolv år siden.

Skrevet

Jeg ble konisert for 10 år siden, og jeg tror du skal slappe av hvis prøvene dine var fine for 2 år siden. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde 75 % sjanse for å utvikle kreft innen 10-15 år, var vel grad 3 jeg hadde. Jeg leste i en brosjyre på sykehuset at alle som får disse forandringene har hpv-virus. Ikke hatt noe problem etter koniseringen, og har fått 2 barn :) Fine celleprøver hvert år i etterkant.

Skrevet

Hvis man blir gravid etter man har blitt konisert, har man da et risikosvangerskap?

Skrevet
Hvis man blir gravid etter man har blitt konisert, har man da et risikosvangerskap?

Nei - alt var som et vanlig svangerskap for meg :-)

Skrevet

Puuhh... håper det går den veien for meg også og at det ikke er noe galt :)

HI

Skrevet
Puuhh... håper det går den veien for meg også og at det ikke er noe galt :) HI

Lykke til :-)

Skrevet

Konisering blir gjort ved celleforandringer for å unngå at det utvikler seg til kreft. Om du hadde fine prøver for 2 år siden er vel dette omtrent det verste som kan skje deg.

Om det allerede har blitt kreft er ikke konisering god nok behandling, er det kreft må det gjerne operasjoner, cellegift og/eller stråling til.

Men det skal veldig mye til at det blir kreft på under 2 år altså, siden kreft i underlivet er en så "langsom" type kreft er det anbefalt å ta celleprøver hvert tredje år for å unngå at celleforandringer utvikler seg til kreft.

Lykke til.

Skrevet

Hmmm... Nå ble jeg litt nervøs igjen her :/ Jeg er så redd for at det skal være noe veldig alvorlig og/eller at jeg ikke kan få flere barn.

Men ja, jeg hadde fine prøver for to år siden og har i det siste året hatt ofte blødninger og smerter, derfor jeg dro til legen.

Men siden jeg skal ta vevsprøve og at det er en grov celleforandring så tar det vel ikke mange mnd før jeg skal inn å ta prøve?! (håper jeg)

Det er så typisk at dette skulle skje, vi skulle begynne å prøve på nestemann i august :(

HI

Skrevet

Hadde de samme symptomene som deg, og hadde fine prøver 2 år føre.

Jeg ble konisert for 5 år siden, kun hatt fine prøver etter det.

Har hatt ett tvillingsvangerskap etter det, og de ble født i uke 37, altså ikke premature.

Dette går bra. Lykke til.

Skrevet

Ooog der ble jeg litt glad igjen, hihi :)

Tok det veldig mange år før man kunne begynne prøvingen?

Skrevet

Nr 10 her.

Jeg ble konisert i jan 07, hadde da et barn på 1 år.

Hadde to prøverørsforsøk allerede samme året.

At jeg har tatt ivf har ikke noe med koniseringen å gjøre.

Legen mente at det første svangerskapet trigget frem celleforandringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...