Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Bf til barnet mitt er vokst opp i et hjem hvor hele familien praktiserer Jehovas Vitner. Vi skal gjennom en barnefordelingssak som mest sannsynlig går til retten, og jeg lurer på om han får noen hjelp fra Jehovas til dette? Om noen i hans familie må vitne, kan de da sitte og lyve under ed, for så å bli tilgitt? Han er ikke døpt som Jehovas Vitner, lever normalt(feirer ikke bursdag, 17 mai og jul), og går på 2-3 møter i året..
Høytoppåfjellet Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Jeg ser ingen grunn til at det skal ha noe å si at han eller familien er Jehovas vitner, de har da samme rettigheter/ regler i forhold til det norske rettssystemet som alle oss andre
Tabitha Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Hvis du tenker på hemmelige organisasjoner, er vel frimurere mer aktuelt. Jehovas Vitner har vel mest problemer med det offentlige. Har aldri hørt om at JV kan lyve under ed, for deretter å bli tilgitt. Har lest litt om JV, og tidligere medlemmer klager mest over at de blir utstøtt fra familien, at de har lært feil teologi og at de har blitt påbudt av eldsterådet å ha på seg et annet slips, o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå