Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 jeg må visst være en veldig dårlig mamma ifølge mange av de her inne. barnet mitt på 2 år får både boller, søtsaker, smake på brus, saft og juice. men det betyr ikke at h*n får det hver dag, men med måte! har ellers et sunt kosthold med grovbrød, fisk, grønnsaker osv. h*n begynte i barnehage når h*n var 11 mnd uten at jeg hadde jobb eller skole, var meningen at jeg skulle gå skole men noe kom i veien. når h*n var i barnehagen brukte jeg dagen til å trene, søke jobber, dra på kurs i regi av nav, være med venninner, rydde og vaske hjemme, lage middag og noen dager så slappet jeg av hele dagen! av og til var h*n hjemme bare for å få mamma og pappa kos! vi er ikke ute hver dag, for jeg er ikke så veldig glad i å være ute, pluss at denne sommeren har det ikke vært utevær. selvfølgelig kommer sola så går vi ut en liten tur men vi er ikke ute hver dag. i tillegg har vi ikke hage for vi bor i blokk og det er ikke noe tilbud for barnet ute. ikke felleshage, ikke lekestativ, ingenting! det er også en av grunnene til vi startet så tidlig i barnehage, sånn at h*n kan få være ute og kose seg med vennene sine! måtte bare få det ut at selv om man gjør disse tingene så betyr det ikke at man er dårlig forelder som noen her inne skal ha det til. jeg gjør mitt aller beste for at h*n skal ha det bra og få en bra barndom, bedre enn det jeg hadde. men det betyr ikke at jeg må ha h*n hjemme, være ute hver dag og holde h*n unna søtsaker. barnet mitt elsker å være i barnehage, elsker frukt og grønnsaker selv om h*n har smakt på søtsaker, er normalvektig, pratsom, hjelpsom, sosial m.m
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Det er så mange rare meninger her inne, mange setter også ting på spissen og sier noe for å provosere. Kunsten her inne er å ikke la ting gå innover seg.
muffin25 Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Du vet, man kan finne noe galt med absolutt alle foreldre om man skal henge seg opp i "det ene og det andre".. Alle må feie for sin egen dør? som de sier
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Når du føler behov for å forklare deg og for å nærmest stå til rette for det du gjør så tenker jeg at det må komme av dårlig samvittighet (for mye søtsaker og for like ute-aktiviteter, kanskje?). Normale folk som driter i hva andre måtte mene har ikke dette behovet som du tydeligvis har
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Ja, jeg gleder meg også til å bli stemplet som dårlig mor når poden blir født. Jeg blir alene med han, jeg KLARER ikke lukten og følelsen av ulltøy, så jeg kommer til å kle han bare i bomull (!), pga en brystoperasjon kan jeg sannsynligvis ikke amme, så han blir vel å vokse opp på erstatning.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Når du føler behov for å forklare deg og for å nærmest stå til rette for det du gjør så tenker jeg at det må komme av dårlig samvittighet (for mye søtsaker og for like ute-aktiviteter, kanskje?). Normale folk som driter i hva andre måtte mene har ikke dette behovet som du tydeligvis har Du skjønte ikke at dette innlegget var skrevet ironisk nettopp til sånne som deg, som sitter på sin høye hest og dømmer....
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 I mine ører høres du ut som en normalt oppegående mor som gir barnet alt det kunne trenge Her inne er det mange supermammaer som lever og ånder for barnet sitt, som ofrer seg selv helt for mammarollen. Jeg vet jeg gjør ting andre kan heve et øyebryn av, men ungene mine er lykkelige barn som alltid har en klem på lager for mammaen sin og som leker, koser seg og nyter barndommen. Selv om moren deres innimellom tar seg tid til seg selv. Vi kan spise søplemat, men også fisk. Vi kan spise godteri og drikke brus, men de liker også frukt, bær og vann. Det hender ofte jeg er ute med dem, men ikke alltid. Man må finne en balansegang
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Når du føler behov for å forklare deg og for å nærmest stå til rette for det du gjør så tenker jeg at det må komme av dårlig samvittighet (for mye søtsaker og for like ute-aktiviteter, kanskje?). Normale folk som driter i hva andre måtte mene har ikke dette behovet som du tydeligvis har Du skjønte ikke at dette innlegget var skrevet ironisk nettopp til sånne som deg, som sitter på sin høye hest og dømmer.... Sitter ikke på min høye hest og dømmer (det var det vel strengt tatt du som gjorde akkurat nå). Jeg gjør det samme som HI (bortsett fra at vi er ute hver dag og ikke spiser så mye søtsaker), men jeg har ikke noe behov for å fortelle verden om det. Vi lever livet som vil vil og har verken noe ønske eller behov for å rope ut om det for å få bekreftelse fra andre eller for å lette på eventuell dårlig samvittighet.
Gjest marie-s Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Ja og om du i tillegg ikke får med de siste av alle TV-serier, trener på helsestudio 2-3 ganger i uken, leser mange bøker, sulter deg før bikini-sessongen (slik at andre damer skal få noe fint å se på) så er du nok ingen god mamma. Det jeg stusser på er hvordan de som bruker så mye tid her inne har tid til å gjøre alt det andre de sier de gjør. Det er det samme med Facebook også, alle som er ute etter oppmerksomhetpå hvor flik og aktiv de er. Når jeg har mye å gjøre så bruker jeg ikke et sekund på sosiale medier på nettet.
Helenee Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Så deilig med noen som tør å være ærlige! Jeg tror at du, som de fleste av oss andre, selv vet best hva som som passer for din unge! H*n har nok helt sikkert en kjempefin oppvekst uavhengig om dere er ute hver dag uansett vær, eller om h*n får et kinderegg til lørdagsgodt! Min datter på snart to får også det, og hun storkoser seg med det! Vil heller at hun skal få et "normalt" forhold til søtsaker enn at ho skal bli helt vill når ho en sjelden gang får det. Og i forhold til uteaktiviteter så tror jeg at barn har godt av det. Men når de er i barnehagen får de masse av det der. Når vi har fattige 3 timer hjemme sammen før hun skal legge seg, så koser vi oss med middag, og ser på barneTV sammen. Kjærlighet og omsorg er jo tross alt det alle viktigste! :-) Stå på, og ikke ikke bry deg med å ha dårlig samvittighet. Det hjelper hverken deg eller ungen din! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #11 Skrevet 27. juli 2012 Ja, jeg gleder meg også til å bli stemplet som dårlig mor når poden blir født. Jeg blir alene med han, jeg KLARER ikke lukten og følelsen av ulltøy, så jeg kommer til å kle han bare i bomull (!), pga en brystoperasjon kan jeg sannsynligvis ikke amme, så han blir vel å vokse opp på erstatning. Du klarer ikke lukten av ull, så du bare driter i det? Du skal kle ham i bomull om vinteren? Selv om han kommer til å fryse? Ja, det er sløvt.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #12 Skrevet 27. juli 2012 Ja, jeg gleder meg også til å bli stemplet som dårlig mor når poden blir født. Jeg blir alene med han, jeg KLARER ikke lukten og følelsen av ulltøy, så jeg kommer til å kle han bare i bomull (!), pga en brystoperasjon kan jeg sannsynligvis ikke amme, så han blir vel å vokse opp på erstatning. Du klarer ikke lukten av ull, så du bare driter i det? Du skal kle ham i bomull om vinteren? Selv om han kommer til å fryse? Ja, det er sløvt. Jeg har en gutt som kjører motorcross på høsten, og er mye på fjellturer om vinteren. Han har veldig overømfintlig hud, og tåler ikke ull, så han bruker fleece. Har enda ikke opplevd at han frøs. Og ja, vi har 30 grader på vinteren her hos oss.
Helenee Skrevet 27. juli 2012 #13 Skrevet 27. juli 2012 Kjære vene, hva skjer med folk da? Man kan vel kle unger i annet enn ull uten at de fryser? Mange som faktisk har ullallergi! Slapp av litt!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #14 Skrevet 27. juli 2012 Ja, jeg gleder meg også til å bli stemplet som dårlig mor når poden blir født. Jeg blir alene med han, jeg KLARER ikke lukten og følelsen av ulltøy, så jeg kommer til å kle han bare i bomull (!), pga en brystoperasjon kan jeg sannsynligvis ikke amme, så han blir vel å vokse opp på erstatning. Du klarer ikke lukten av ull, så du bare driter i det? Du skal kle ham i bomull om vinteren? Selv om han kommer til å fryse? Ja, det er sløvt. Dette ull-hysteriet er noe som har kommet i senere tid. Da jeg fikk mitt første barn for 12 år siden var det så og si ingen som hadde ullundertøy selv om vinteren var like kald den gangen. Men ungene overlevde det også. Hørte aldri noen si vi måtte ha på ulltøy, verken andre foreldre eller de ansatte i barnehagen. Og før dere hopper på meg, mine minste har ullundertøy fordi jeg har skjønt at det er en fordel å ha på om man skal være ute om vinteren. Men ungen dævver ikke akkurat av kulde de få timene de er ute om de har gode og varme klær og tørre og varme sko ellers..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. juli 2012 #15 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Man må legge opp sitt eget familieliv som det passer for dere. Vi er alle forskjellige og har forskjellige liv. Hva som passer oss,passer nødvendigvis ikke andre og det er helt greit. Her i huset drar jeg og mannen på ferieturer uten ungene,1 åringen min får smake på både bolle,is og kaker. Feks så var besteforeldrene her en tur i sommer og da fikk 1 åringen sjokolade av bestefaren sin og jeg syns det var helt greit. Om jeg ikke har større problemer enn at han får litt sjokolade av sin bestefar hver 6 mnd så er jeg heldig Det får være måte på å lage problemer ut av ting. Jeg har til og med vært så vill og gal at jeg lagde vaffler til middag en gang Ikke jobber jeg heller pga sykdom. I følge flere her inne er jeg en dårlig mamma og burde ikke hatt barn, men da tenker jeg bare at så bra at de ikke bestemmer og at de har rett til å mene hva de vil,men jeg trenger ikke å følge det Ha en flott dag. Endret 27. juli 2012 av Mamma`n til Will&Ailo.
Krisa71 Skrevet 27. juli 2012 #16 Skrevet 27. juli 2012 Du er nok en helt normal mamma. Disse anonyme DIB damene som kommer med kvasse kommentarer på det meste, leker jo bare "helt på nett"... Deres virkelige verden er nok en helt annen.. :-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. juli 2012 #17 Skrevet 27. juli 2012 Og jeg skjønner godt at man kan bli litt forvirret/få dårlig samvittighet her inne. Ene dagen kan en ting være helt greit å gjøre en ting her inne mens neste dag er det helt forferdelig.
Gjest Mentha Skrevet 27. juli 2012 #18 Skrevet 27. juli 2012 Det er vel bare å innse at vi alle har forskjellige meninger og tanker rundt det å være foreldre, og at ingen av oss er dårlige foreldre pga det! Men det jeg tror vi alle har til felles er at vi gjør det beste vi kan for barna våre, med de mulighetene vi har. Innimellom kan det være det beste for barna at mamma og pappa drar på helgetur alene, eller at barnet drar i barnehagen selv om mamma har fri. Det er veldig mye sterke meninger rundt det å være foreldre her, og det gjelder å finne sin egen vei uten å høre for mye på det andre sier. For det noen gjør passer ikke nødvendigvis for andre, men du kan banne på at det blir folk av barna likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå