Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Blir frustrert her. Hva gjør man med voksene mennesker som ikke er villig til å engang prøve å forstå det jeg sier. Det kan da ikke være så vanskelig å fatte at det ikke bare er å ta med seg 2 små barn (hvorav det ene ikke takler forandringer og nye steder og folkemengder) bagasje for alle 3, og bilseter å komme på besøk. Det er snakk om buss, så tog, så bytte tog i OSLO; ja så må man kjøre siste stykke (derfor bilseter.) I tillegg har jeg problemer med knærne og armer/skuldre og skal bære minst mulig. Noe de vet veldig godt. Men nei de er sure på meg for at jeg ikke kommer til dem på besøk for de har jo vært hos meg 2 ganger nå. Men ja det er jo noe enklere å pakke to voksene mennesker og bagasjen deres inn i en bil og kjøre hit da. Og aldri har jeg forventet, eller forlangt at de skal ta turen, de har kommet på eget initiativ og ønske. Og aldri kunne det falle meg inn å bli sur om jeg spurte om de ville komme på besøk og de sa nei.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Huff da.. Hvem, hva, hvor, hva skjer??
Musemorbr / Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Du får forklare det på nøyaktig den måten du skrev det her, så tenker jeg de forstår hva du mener. Kan du gå vært for lite tydelig, i frykt for å si noe sårende og skuffende? Det kan lønne seg å være direkte med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Du får forklare det på nøyaktig den måten du skrev det her, så tenker jeg de forstår hva du mener. Kan du gå vært for lite tydelig, i frykt for å si noe sårende og skuffende? Det kan lønne seg å være direkte med en gang. Jeg har forklart akkurat slik jeg gjorde her, var til og med en samtale som var skriftlig siden det er dårlig mobildekning der de var/er. Hadde samme samtalen i fjor også. Men de klarer bare ikke forstå, eller rettere sagt vil ikke. Men neida jeg må da klare en 5 timers (uten medregnet vente/bytte tid) reise og hva skal jeg dra med bilseter for det er da bare en 20 minutter kjøretur. De har da reist 12 timer kjøretur med barn uten setebelter engang (joda for 25 år siden) Nei jeg har forklart at norsk lov krever bil stoler og at det er uaktuelt at mine sitter usikkert i bil om så 5 minutter. Jeg har forklart at jeg rett og slett ikke orker dette og at det ikke er bra hverken for min helse eller det ene barnet men alt som blir sagt blir oppfattet at jeg ikke gidder Men neida de får bare være sure om de vil turen blir ikke noe av. Jeg er heldigvis ferdig med å være nikkedukke for alle rundt meg for lenge siden. Men det er allikevel frustrerende HI
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Går vel litt på vilje også ? Har du virkelig lyst får du det til... Pakk en stor trillekoffert felles, da har du bare den å trille på, bilseter får du de til å leie hos de om de vil ha besøk.. 2 barn og en koffert er ikke noe problem..
Musemorbr / Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Riktig. Har du satt foten ned, så får de bare være sure om de vil det. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet i alle fall. Grunnene dine er gode nok.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Går vel litt på vilje også ? Har du virkelig lyst får du det til... Pakk en stor trillekoffert felles, da har du bare den å trille på, bilseter får du de til å leie hos de om de vil ha besøk.. 2 barn og en koffert er ikke noe problem.. Ja du har nok rett det ligger litt i vilja. Jeg vil ikke utsette mitt barn for ekstremt stress og angst det fører med seg for barnet å ta en slik reise. Jeg vil ikke utsette min kropp og helse for å måtte holde og bære en stor sprellende, frustrert, skrikende 5 åring. Jeg vil ikke utsette mitt andre barn for å ikke bli sett etter slik et lite barn trenger når det er ute å reiser med masse fremmede, farlige eller store steder, fordi mamma må bruke all oppmerksomhet og styrke,energi og konsentrasjon til søskenet som har det vondt og vanskelig. Jeg vil ikke utsette andre passasjerer for timesvis med hva de vil oppleve som timesvis med en skrikende, rasende , ufordragelig unge. (de har jo ingen måte å vite at barnet ikke kan noe for det.) Ja vi snakker her om et barn som sliter i dagevis etter et kort besøk på kafe i nabolaget. Som ikke sov på to dager etter at barnehagen var på aketur i vinter. Når det gjelder bilseter vet jeg at de aldri ville ha vært å få tak i om de så lovet for de mener at jeg er hysterisk og det ikke er en nødvendighet. Så ja jeg vil ikke ta denne turen på veldig mange nivå. Hadde jeg hatt mulighet til å kjøre hadde det vært et helt annet og da hadde jeg hatt lyst å reise på besøk til de.
Gjest Mentha Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hvis de har så veldig lyst på besøk så kan de jo komme en helgetur på besøk til deg først, og så kan dere dra alle sammne ned igjen? Da har du bærehjelp og assistanse, og de kan se hvor mye jobb det faktisk er for deg å reise med barn og pikkpakk alene. Så kan dere gjøre det på samme måte når dere skal hjem igjen; de blir med og har en helgetur sammen med dere. Da får dere vært masse sammen, de får besøk og du får hjelp Skjønner godt at du blir frustrert over manglende forståelse i en sånn situasjon, så da synes jeg godt du kan presentere en sånn løsning for de. Da har du i det minste gjort et siste forsøk på å si at du gjerne _vil_, men at du trenger _hjelp_ for å få det til. Endret 27. juli 2012 av Mentha
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Dersom det bare er 20 minutter å kjøre med bil, så foreslår jeg at du ber de/en av de om å hente dere. Du kan tilby deg å betale for drivstoff + litt for bryet, og vips så er alle fornøyde. Du får besøk av deg, du blir kjørt fra dør til dør med barna dine
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juli 2012 #11 Skrevet 27. juli 2012 Å, sÅ nÅ at det bare var siste stykke som var 20 min. Men uansett, jeg hadde bedt om Å bli hentet mot at du betaler drivstoff og litt ekstra. Evt leid en bil selv for anledningen.
Musemorbr / Skrevet 27. juli 2012 #12 Skrevet 27. juli 2012 Dere går visst alle glipp av hva hi skriver om det ene barnet sitt. Ut i fra det jeg leser, burde hun virkelig slippe å reise noe sted, uten å måtte forklare (og forsvare) seg noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå