Gå til innhold

Hva ville der har gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det virkelig slutt mellom meg og samboeren. Jeg skal flytte ut idag! Jeg har fått vite igår at han har sendt upassende meldinger med ei anna ei på facebook. Han skrev ting som hello sexy girl, jeg vil treffe deg, vi har hatt det sååå fint og deiligt da vi var sammen før hmmmmmm, jeg tenker på deg osv. Jeg såg tilfeldig at han fikk mld fra ho på facebook. Jeg spurte han kem det var. Han ble helt rar og hemmelighetsfull så jeg kjente på meg at her er det noe pågang og noe skjer bak min rygg. Han nektet først å vise meg meldingene. Jeg fikk lese dem til slutt og det jeg las var ikke noe serlig!! Vi har hatt det veldig vanskelig i det siste. Han drikk bak min rygg og skjuler alkohol. Jeg merker med engang når han har drukke. Han tåler ikke å drikke noe som helst og han har ett stort problem. Vi har ei lita datter sammen og tørr ikke å ha henne med han aleine!!!! Er kjempe redd! Jeg vil ikke at han skal ha noe foreldreansvar for henne pga oppførseln hannes!

Vi bor på en bygd og jeg er ikke herifra. Har verken venner eller familie og vurderer igrunn å flytte nærmere familie og venner. Dem bor i utlandet. Hadde aldri vurdert det om faren til jenta mi ikke hadde hatt ett problem med alkohol og hvis han ikke hadde gjort så mye dritt mot oss.

Men hva hadde dere gjort? Nå har jeg bare skrevet en liten bit av problemene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere har delt foreldreansvar så kan du ikke flytte barnet ut av landet uten fars tillatelse

Skrevet

Dersom dere har delt foreldreansvar så kan du ikke flytte barnet ut av landet uten fars tillatelse

Ikke ut av landet, men hun kan flytte innenfor Norge.

Litt rart at i et innlegg som handler om en mann som er utro og har et alkoholproblem, så var det dette du følte behov for å svare...

Hi, for å svare på spørsmålet ditt: jeg hadde gjort det samme som deg, gjort det slutt. Deretter hadde jeg forlangt samvær under tilsyn. Hadde aldri sendt ungen min til en jeg ikke stolte på var edru eller ikke.

Skrevet

Litt rart at i et innlegg som handler om en mann som er utro og har et alkoholproblem, så var det dette du følte behov for å svare...

Når hun skriver at hun vurderer å flytte nærmere familien i utlandet og spør "hva ville dere ha gjort", så er det vel ikke noe rart svar å gi?

Så vidt jeg skjønner har hun allerede gjort det slutt, så det er ikke det hun vil ha råd om.

Skrevet

Takk for svar dere :) Vi har delt foreldreansvar nå som vi bor sammen men blir ikke det når vi flytter ut...

Jeg synes hele situasjonen er utrolig vanskelig! Vil ikke ta fra henne pappaen men jeg tror heller ikke at det gjør godt for henne så lenge han holder på sånn.... Hi

Skrevet
Takk for svar dere :) Vi har delt foreldreansvar nå som vi bor sammen men blir ikke det når vi flytter ut... Jeg synes hele situasjonen er utrolig vanskelig! Vil ikke ta fra henne pappaen men jeg tror heller ikke at det gjør godt for henne så lenge han holder på sånn.... Hi

Tror du blander foreldreansvar og omsorg.

Foreldreansvar er en juridisk rett og når far, og mor, allerede har dette ansvaret så skal det mye til å bli fratatt det og fars foreldreansvar blir ikke borte selv om du og barna flytter ut. Dette er et ansvar han alltid vil ha, med mindre en rett fradømmer ham det, og når han, på lik linje med deg, har foreldreansvar så kan du ikke ta barna med ut av landet uten fars samtykke.

Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret der du bor og be om å få snakke med noen der! De kan helt sikkert informere deg om hvilke rettigheter du har, og hvordan dere best kan løse situasjonen!

Lykke til!

Skrevet

Mener du at vi må ha delt omsorg siden vi har det nå? Skjønner meg ikke helt på lovan og reglan jeg. Jeg ammer jenta vår enda da. Jeg trudde at når mor flytter og registrerer seg på en annen adresse at hun da får automatisk hovedomsorget... Jeg skal ta kontakt med familievernkontoret og høre ja :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Mener du at vi må ha delt omsorg siden vi har det nå? Skjønner meg ikke helt på lovan og reglan jeg. Jeg ammer jenta vår enda da. Jeg trudde at når mor flytter og registrerer seg på en annen adresse at hun da får automatisk hovedomsorget... Jeg skal ta kontakt med familievernkontoret og høre ja :)

Nei, det er dette hun prøver å forklare deg :)

Foreldreansvar og foreldreomsorg er to forskjellige ting. Ansvar er noe som skrives under på sykehuset, som regel, det betyr at man ikke kan få pass, melde inn i trossamfunn, flytte ut av landet osv uten den andres samtykke. Omsorg er det samme som samvær. Den må dere avtale selv :)

Skrevet
Takk for svar dere :) Vi har delt foreldreansvar nå som vi bor sammen men blir ikke det når vi flytter ut... Jeg synes hele situasjonen er utrolig vanskelig! Vil ikke ta fra henne pappaen men jeg tror heller ikke at det gjør godt for henne så lenge han holder på sånn.... Hi
Tror du blander foreldreansvar og omsorg. Foreldreansvar er en juridisk rett og når far, og mor, allerede har dette ansvaret så skal det mye til å bli fratatt det og fars foreldreansvar blir ikke borte selv om du og barna flytter ut. Dette er et ansvar han alltid vil ha, med mindre en rett fradømmer ham det, og når han, på lik linje med deg, har foreldreansvar så kan du ikke ta barna med ut av landet uten fars samtykke.

Ja det skal mye til å bli fradømt men far kan villig skrive det fra seg. Alt du da trenger er et skjema man skal laste ned fra nettet.

Her gjorde far det da han ikke ville være pappa lengre og flyttet ut av landet.

En underskrift fra mor og en fra far og så¨sende det inn til rett kontor og man blir stående alene med juridisk ansvar også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...