Gå til innhold

Har dere også mat der dere må "stenge av" når dere spiser det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker f.eks leverpostei, men om jeg begynner å tenke på hva det er laget av, så klarer jeg ikke å spise det lenger og må legge fra meg skiven/knekkebrødet med leverposteien på. Så lenge jeg ikke tenker på det så smaker det godt.

Har det sånn med reker også, kan ikke tenke på hva reker selv spiser, eller hvordan de ser ut i ukokt tilstand, så stopper det helt for meg.

Annen type mat derimot går greit. Kjøttdeig f.eks er jo ganske ekkelt å tenke på hvordan er laget (altså alt som faktisk er i den), men det plager meg ikke det minste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, pølser! Annen invollemat får jeg ikke i meg i det hele tatt.

Skrevet

Neida. Jeg er altetende uansett jeg. Jeg kan til og med se skrekkdokumentarer om matproduksjon for å sitte igjen med lyst på akkurat det produktet. På samme måte kan jeg se groteske ting på tv og spise samtidig. :)

Skrevet
Neida. Jeg er altetende uansett jeg. Jeg kan til og med se skrekkdokumentarer om matproduksjon for å sitte igjen med lyst på akkurat det produktet. På samme måte kan jeg se groteske ting på tv og spise samtidig. :)

Hehe... Det siste kan jeg også. Eneste jeg kan slite litt mer er om vi ser filmer der de har veldig naturtro scener med oppkast, da kan jeg få en midlertidig redusert apetitt ;)

Skrevet

Kaviar! Hvis jeg begynner å tenke på hva det er så vrenger hele innsiden min seg. :s

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Sort salamipølse, også kalt Hestepølse.. Den er litt kjip, syns jeg :P

Har jeg nettopp sett en dokumentar om hvordan man lager f.eks kjøttdeig eller pølser så går det fort et par uker før jeg har lyst på det.. hehe

Skrevet
Jeg liker f.eks leverpostei, men om jeg begynner å tenke på hva det er laget av, så klarer jeg ikke å spise det lenger og må legge fra meg skiven/knekkebrødet med leverposteien på. Så lenge jeg ikke tenker på det så smaker det godt. Har det sånn med reker også, kan ikke tenke på hva reker selv spiser, eller hvordan de ser ut i ukokt tilstand, så stopper det helt for meg. Annen type mat derimot går greit. Kjøttdeig f.eks er jo ganske ekkelt å tenke på hvordan er laget (altså alt som faktisk er i den), men det plager meg ikke det minste.

Pølser ja, bacon, eller fårikål ( siden det er sau). Coop produkter spiser jeg ikke mere etter den der MUK nyheten kom.. æsj

Skrevet

Kaviar! Hvis jeg begynner å tenke på hva det er så vrenger hele innsiden min seg. :s

Det er egg?

Skrevet

Ja, men jeg har sluttet å spise det jeg ikke liker å tenke på hvordan lages, eller hva som er i det. Vil ikke lenger ha sånne dilemmaer i livet mitt:) Det er mer enn nok god mat allikevel:)

Skrevet

Det er egg?

Jeg har det på samme måte som henne når.det kommer til kaviar. Mine tanker begynner å spinne, for en syk fantasi om at de plutselig skal begynne å klekke også kommer det masse små fisker å svømmer rundt i magen. *grøss* ikke at det gjør.det da, men klarer ikke helt la være å tenke på det. Det samme er det med rogn ellers.

Skrevet

Tenker du på samme måte om høneegg?

Det er egg?

Jeg har det på samme måte som henne når.det kommer til kaviar. Mine tanker begynner å spinne, for en syk fantasi om at de plutselig skal begynne å klekke også kommer det masse små fisker å svømmer rundt i magen. *grøss* ikke at det gjør.det da, men klarer ikke helt la være å tenke på det. Det samme er det med rogn ellers.

Skrevet
post='144418569']Det er egg?

Ja, fiske egg. Usj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...