Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Nabogutten rygget på bilen min som stod utenfor hos oss. Jeg hadde flyttet bilen i går så ungene skulle få plass til å sykle, så den stod ikke der den vanligvis står. Han kom ryggende i en voldsom fart og tok en brå sving rett på bilen. Bilen stod ca 5 meter innforbi grensen til tomten vår. Nå vil han at jeg skal betale for reparasjon på bilen hans (og for min egen) fordi han ikke kunne vite at jeg hadde flyttet bilen. Men jeg tenker at det lett kunne vært ungene mine han hadde rygget på, så han har ikke vært forsiktig nok uansett. Han bør ikke rygge i den farten uansett, spesielt ikke når han ikke følger med. Var først sikker i min sak, men nå har faren hans kommet og truet med advokat hvis ikke jeg betaler... Noen som er 100% sikre på at jeg har ingenting å tape på å ikke gi meg?
Audix78 Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 det er han som skal betale for reparasjon din bil stod jo parkert...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Selvsagt har du rett. Den som rygger bærer stort sett alltid skyld ved ulykket og uhell, den som rygger er ansvarlig for å sjekke at veien er fri, også mens han rygger, og den bilen som er i bevegelse er den som har skyld. Han har all skyld her.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 HI her. Var det jeg tenkte også. Tror han prøvde seg på advokat for å skremme meg til å betale. Ikke ville han involvere forsikringsselskap heller, men jeg gjør det heller alene da om han nekter å samarbeide. Var uansett min bil det var størst skader på.
Miss Dynamite Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Dette er forsåvidt noe alle burde vite. De som rygger har ansvaret, og slipper så og si aldri unna dette. Ikke la deg lure av advokat trusler! Du har lov å parkere hvor du vil på din tomt! De kan ikke forvente at du står der du pleier. Hva om du hadde besøk feks? Haha, sorry, men den familien burde skamme seg. Du skal ikke betale et øre.
ærlig talt Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Om du hadde stått på tomten hans hadde det fremdeles vært hans skyld dersom han rygget på bilen din. Herregud, for en fyr! La han gå til advokat, tom advokaten vil le av ham;)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Folk er spenna gærne!!! Du har selvsagt helt rett!
Fuglefrø Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Din bil sto stille, og han rygget. Da er det uvesentlig hvor på tomta du sto, den som ruygger har vikeplikt og ansvar for å se etter fri bane. Ring forsikringen din du med god samvittighet! § 11. Rygging og vending 1. Den som rygger eller vender, har vikeplikt for annen trafikant. Er utsikten ikke tilstrekkelig, må det ikke foretas rygging eller vending uten at en annen passer på eller fører ved selvsyn har forvisset seg om at det ikke kan oppstå fare eller skade. Endret 27. juli 2012 av Fuglefrø
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Du har rett!! Ikke la deg skremme. Ta bilder av skaden på egen bil, kontakt forsikringsselskap og gjør det dem sier.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Nå vil han at jeg skal betale for reparasjon på bilen hans (og for min egen) fordi han ikke kunne vite at jeg hadde flyttet bilen. Må si han har et poeng her. Hvem tenker på at en bil kan flytte seg fra ett sted til et annet, liksom?
Førstemann Skrevet 27. juli 2012 #11 Skrevet 27. juli 2012 At det går an å være så frekk! Du har selvsagt rett.
Kathrine. Skrevet 27. juli 2012 #12 Skrevet 27. juli 2012 Haha, for noken latterlige naboer du har. Einaste tragiske er at guttungen er ei fare for andre med kjøringa si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå