Gå til innhold

Tvillinger..mor eller far sin side??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noe om at tvillinger ofte er arvelig fra enten mor eller far sin side.. stemmer det, og i tilfelle hvilken??

Skal på ultralyd imorgen..vet at det er masse tvillinger på pappa sin side.. anyway..bare lurte ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk to-eggede tvillinger første gang. Ingen tvillinger hverken i min eller fars familie. Var bare kroppen min som plutselig slapp 2 egg på en gang. Hvor ofte det skjer, vet jeg jo ikke, men har født 4 barn til etter dette uten å bli gravid med tvillinger igjen.

Skrevet

Jeg fikk toeggede tvillinger, noe min mormor også har. Vet også at sjansen for tvillinger øker med alder, men jeg har fått flere barn i etterkant og kun et tvillingpar :) usikker når det gjelder eneggede :)

Skrevet

Eneggede tvillinger er bare tilfeldig. Toeggede er til en viss grad arvelig fra mors side.

Skrevet

ok, takk for svar. Kom nettopp hjem fra ultralyd, så der var det bare en gitt, men kjekt å vite ;)

Skrevet

Hvis det er toegga så kan ikke det han noe og si fra fars sin side. Han kan ikke påvirke om kroppen din slipper flere egg på en gang:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...