solstråle- g09 og ?12 Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Begynte for en tid siden med det jeg trodde var ei litå vannblemme i ganen, men la til min store forskrekkelse merke til i går at det nå er blitt til en stor hvit klump! Den er helt hard, og kommer på en måte ut av vevet i ganen på vesla... Den er ca 1 cm i bredde , og hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det var ei tann! Er ca 2-3 cm innenfor tannkjøttet. Vesla er snart 6 mnd. Noen som vet hva det kan være, eller har vært borti lignende? Sitter med klump i magen og holder på å gråte. Er så redd for lille tulla mi!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Vet ikke hva det kan være, men uansett er det nok ikke noe farlig
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2012 Vet ikke hva det kan være, men uansett er det nok ikke noe farlig Håper og tror innerst inne ikke det selv heller, men fytti så mange griller som blir satt i hode på en når det gjelder barna sine
2 hjertegull :) Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Det er jo ikke umulig at det faktisk er en tann...? Jeg ville spurt HS hvis dere skal på kontroll snart, eller evnt legen.. Merkelig, oppdater gjerne når du finner ut av det
CaptainHindsight Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Hadde ikke forundret meg om det var en tann. Jeg har iallefall slitt med visdomstenner som kommer ut på feil sted og helt skjeve. Tror uansett ikke det er noe å bekymre deg for, men sjekk hos legen for din egen skyld! Ikke noe morro å bekymre seg over noe, spesielt siden det mest sannsynlig er noe veldig harmløst Endret 26. juli 2012 av CaptainHindsight
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Første som slo meg var også at det er en tann. Noen ganger når tanna kommer ser det ut som den kommer ganske langt bak på gummene men når de kommer opp er de der de skal være
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Jeg har hørt at det er noen som kan ha tannanlegg i ganen, da bruker de bare å operere dem bort, tror jeg. Det stemmer jo med alder å begynne å få tenner også. Dette tror jeg du får en ufarlig forklaring på, men ta det opp med lege eller HS
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2012 Skal til HS 22. August på 6. Mnd kontroll, men tar meg en tur til legen med henne når vi kommer hjem fra ferien vår dere får oppdatering når det er blitt klargjort hva dette er
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2012 Liten oppdatering til dere: var hos legen i dag og verken han eller kollegaen som er barnelege hadde sett noe lignende noen gang, de kunne ikke huske å ha lest om slikt i bøkene sine engang. Ble sendt ned til tannlegen for å se om hun kunne si noe om dette, men der var det samme responsen. Hun tok bilde og sendte til spesialist, får svar derfra om ca 2 dager. Skal tilbake til legen i morgen tidlig, da skal de konfere med barneleger på SUS , og så får vi henvisning ut dit. Men om vi da må reise ut i morgen, og når vi får svar på hva det er og hva de skal gjøre vet vi ikke! Hmm... Bekymret mamma i kveld med tusen spørsmål ingen tydeligvis kan gi svar på enda
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Takk for oppdatering! Du må la oss få vite hva de finner ut. Husk at selv om noen få leger ikke har sett det før så trenger det ikke være noe farlig, kan være at det "bare" er veldig sjelden. Masse lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå