Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Skulle flytte og mamma og samboeren hadde lovet å hjelpe til ettersom de hadde ferie og samboeren min har vært bortreist. Snakket med de noen dager før og fortalte at jeg var gravid, og at jeg ikke kunne bære noe mye pga blødninger (mistet flere ganger før) de skulle hjelpe til så det var ikke noe problem, fortalte de hvilken dag jeg fikk overta huset. Dagen før, fortalte de at de ikke kunne hjelpe til likevel pga at de skulle på hytta!! Hadde egentlig ingen andre til å hjelpe meg, men han jeg leide forrige hus til fikk organisert lastebil og kompiser til å hjelpe til, og damene sine til å vaske for meg, folk jeg ikke holder sammen med, bare vet hvem de er! Ble så skuffet over at mamma ikke stilte opp når jeg virkelig trengte hjelp, og at hun ikke har hjulpet meg noe i ettertid heller! Hun vet jeg er dårlig, forlangte å komme på min bursdag som jeg måtte fikse opp til, selv om jeg ikke ønsket besøk da pga flyttingen og formen! Er jeg hårsår eller har jeg grunn til å reagere?!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Du har all grunn til å være skuffet og såret. Det var uakseptabelt, spør du meg. En slik avtale er ikke noe man bryter eller tar lett på, det burde en mor av alle forstå.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Du har grunn til å være forbanna å såret på din mor synes jeg, når det er sagt så ordnet du deg jo flott du. Fikk jo andre til å både vaske og hjelpe til. Håper de fikk noe fint for jobben både mennene og deres koner!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Hi her. Hadde det vært en annen grunn, hadde jeg ikke blitt så skuffet, om de feks måtte på jobb eller noe!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Synes ihvertfall det er litt slapp oppførsel av din mor. Vi mennesker er forskjellige, men foreldrene mine stiller ihvertfall opp for meg uansett hva det gjelder og når det gjelder. De sier at vi er barna deres hele livet. Så jeg synes ikke du er hårsår. Du hadde jo spurt de, og de kunne forsåvidt ha sagt nei da du spurte! Nei, det stikker litt i et mammahjerte når jeg leser dette, for dette synes jeg var dumt gjort av din mor og samboeren.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 De skal selvfølgelig få noe, noen forslag??
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Hi her. Hadde det vært en annen grunn, hadde jeg ikke blitt så skuffet, om de feks måtte på jobb eller noe!! Hvis jobb skulle ha vært en gyldig grunn, så måtte det ha vært en 12 timers dag med beordring fra sjefen med trussel om å miste jobben om man ikke møter. Man dropper uansett ikke en slik avtale, hvis du i utgangspunktet var avhengig av dem for å få det gjort og ikke kan gjøre det selv pga fare for å miste barnet i magen. Heldigvis ordnet det seg for deg likevel, men om det ikke hadde gjort det, hva skulle du da ha gjort? Er bare det jeg mener. Har man ikke så mange å velge blandt og så mange alternativer, dropper man ikke en slik avtale...
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 De skal selvfølgelig få noe, noen forslag?? Vin, blomster, eller kanskje det jeg liker aller best, gavekort på noe hyggelig. Gavekort på middag på restaurant eller teater/kino e.l. må jo være ypperlig, hvis ikke de har små barn som kanskje gjør den biten hvor man må komme seg ut for vanskelig. Da hadde jeg i så fall satset på gavekort man kan nyte hjemme Men gavekortet koster jo mer enn vin. Spørs hvor mye du kan/vil legge i det.
Himmel og hav Skrevet 26. juli 2012 #10 Skrevet 26. juli 2012 Jeg synes du har all grunn til å være skuffet. en tur på hytta er ikke noe som kommer brått på eller ikke kan utsettes noen timer. Vi har opplevd det samme noen ganger med svigermor. En gang hadde vi spurt fint flere måneder i forveien om de kunne være barnevakt for oss fordi vi skulle i bryllup. Det var ikke noe problem, i følge henne. To dager før bryllupet ringte hun og sa at hun hadde heeelt glemt at de var invitert på hyttetur med noen venner, og at de dessverre ikke kunne passe. Vi fikk med nød og neppe tak i en kusine av meg som kom ens ærend tre timer med toget for å være barnevakt. Rett over helga snakker jeg tilfeldigvis med noen som bor i nærheten av svigermors egen hytte som de er på nesten hver helg. Jaggu var det ikke der de var "invitert på hyttetur". Jeg forventer eller krever ikke hjelp av noen, men jeg spør pent og regner med at om de sier ja, så kan jeg stole på at de stiller opp. Gjør de ikke det, så blir jeg skuffa.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juli 2012 #11 Skrevet 26. juli 2012 Jeg synes du har all grunn til å være skuffet. en tur på hytta er ikke noe som kommer brått på eller ikke kan utsettes noen timer. Vi har opplevd det samme noen ganger med svigermor. En gang hadde vi spurt fint flere måneder i forveien om de kunne være barnevakt for oss fordi vi skulle i bryllup. Det var ikke noe problem, i følge henne. To dager før bryllupet ringte hun og sa at hun hadde heeelt glemt at de var invitert på hyttetur med noen venner, og at de dessverre ikke kunne passe. Vi fikk med nød og neppe tak i en kusine av meg som kom ens ærend tre timer med toget for å være barnevakt. Rett over helga snakker jeg tilfeldigvis med noen som bor i nærheten av svigermors egen hytte som de er på nesten hver helg. Jaggu var det ikke der de var "invitert på hyttetur". Jeg forventer eller krever ikke hjelp av noen, men jeg spør pent og regner med at om de sier ja, så kan jeg stole på at de stiller opp. Gjør de ikke det, så blir jeg skuffa. Huff, kjedelig. Man lærer iallfall hvem man kan stole på og ikke...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 Vet hvordan du har det... min far kan jeg aldri stole på at han stiller, så jeg har rett og slett sluttet å forvente noe som helst og sluttet å spørre. Om han foreslår noe selv og sier at han ikke prioriterer noe annet høyere enn det han selv sier han da skal gjøre... ja, så tror jeg det heller ikke før jeg får se det. Sist jeg flyttet hadde jeg avtalt transport av flytting og hjelp av det jeg trodde var en av mine nærmeste venninner. Det var hun som selv hadde foreslått dette, pluss at hun skulle hjelpe meg med nedvasken. Kl 22 fredag, etter at jeg ikke hadde fått tak i henne på flere dager, fikk jeg vite at det "ikke passet likevel".... hun skulle komme søndag morgen. Grunnen var at hun var "litt sliten". Da stod jeg helt uten transport og helt uten hjelp, fikk heller ikke tak i noe før over helgen, og det kostet meg dyrt. Mens hun blid og fornøyd etter helgen fortalte meg om alle aktivitetene hun hadde gjort samme helg.... Men, man lærer seg å ikke forvente noe, og lærer seg hvem man ikke kan stole på - og må bare handle deretter... :/ Men det gjør ikke mindre vondt av den grunn - spesielt med foreldre... Du har all grunn til å være skuffet!!! Men se om du greier å se det slik - du fikk faktisk oppleve hvordan gode og uselviske medmennesker plutselig kan stille opp for deg når du minst venter det. Det sier masse om dem, og det sier også at de ser deg
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #13 Skrevet 26. juli 2012 du er skuffet over moren din, men samoeren din da?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #14 Skrevet 27. juli 2012 Hi her. Samboeren jobber på sjøen, og var ute på jobb, ettersom de var utpå havet og i ett annet land kunne han ikke komme hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå