Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 ...når jeg ikke får utbetalt os og støtte til barnetilsyn fra NAV fordi x'en ikke vil skrive under på at vi har flyttet fra hverandre, og ikke vil skrive under på en samværsavtale? Jeg har foreldreansvaret alene. Takk for alle svar
mommo2 Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Du må innkalle til megling.og i tillegg melde flytting gjennom ditt lokale folkeregister.ting tar tid, men etterhvert vil det komme på plass.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Du trenger ikke hans underskrift på en samværsavtale, det holder at du møter til mekling uten han og får en meklingsattest. Når det gjelder flyttingen så kan du ringe folkeregisteret og spørre hva du skal gjøre, han bor jo ikke hos deg lenger og du trenger deres bekreftelse på at han har flyttet ut.
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Da sier du til NAV at han er vrien og vanskelig også får du det likevel. Jeg tror det er et nokså kjent fenomen i NAV
Annthe og gutta :) Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Man er pliktig til å melde varig adresseforandring til folkeregisteret ganske raskt etter flytting (er det tre dager tro? eller ei uke?) Så hvis det er han som har flytta så kan du ta ham på det. Hvis det er du som har flytta, sørger du for å melde adresseendring. Kontakt familievernkontoret og be om meklingsmøte i forhold til samværsavtale, møter han ikke så er det minus i margen for hans del. Gjør alt riktig som du skal, så kommer du i mål til slutt. Høres jo ikke ut som han prøver å gjøre noe enkelt for deg, så sørg for å ha ditt på det rene. Ta gjerne vare på meldinger fra ham også hvis dere krangler om dette på tlf, all dokumentasjon er gull verdt mot drittsekker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Du må innkalle til megling.og i tillegg melde flytting gjennom ditt lokale folkeregister.ting tar tid, men etterhvert vil det komme på plass. Vi har vært der og jeg sendte inn meklingsattesten til NAV. Stod ingenting om at de måtte ha samværsavtale også, men idag fikk jeg brev fra NAV. Jeg meldte flytting samme dag som vi var på mekling, for 1 mnd siden..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Vi skal igjennom en barnefordelingssak nettopp fordi han er vrien, så dette med samvær går gjennom advokatene våre som er delvis på ferie. Han får ikke være alene med henne før han skriver under på en samværsavtale, og dette nekter han å gjøre. Advokaten min sendte en bekreftelse på at vi ikke bodde sammen, men det var tydeligvis ikke godt nok. Jeg endret adressen i folkeregisteret samme dag som jeg flyttet, så jeg får ringe til de og høre om jeg kan få en bekreftelse fra de. Håper NAV forstår situasjonen... Hi
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Da sier du til NAV at han er vrien og vanskelig også får du det likevel. Jeg tror det er et nokså kjent fenomen i NAV Dette er feil. Jeg mistet månedsvis med støtte fordi far ikke meldte flytting. NAV godtok det ikke selv om jeg ringte og forklarte saken. Jeg hadde til og med meklingsattest, men måtte til slutt flytte selv.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Da sier du til NAV at han er vrien og vanskelig også får du det likevel. Jeg tror det er et nokså kjent fenomen i NAV Dette er feil. Jeg mistet månedsvis med støtte fordi far ikke meldte flytting. NAV godtok det ikke selv om jeg ringte og forklarte saken. Jeg hadde til og med meklingsattest, men måtte til slutt flytte selv. Så da bør de godta det siden det er jeg som har flyttet? Hi
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #10 Skrevet 26. juli 2012 Ja, det vil jeg tro. Det viktigste er jo bare at dere har forskjellig adresse.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juli 2012 #11 Skrevet 26. juli 2012 For å bevise at dere ikke bor sammen lenger, så er det vel bare å vise til ulike folkeregistrerte og postregistrerte adresser?
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 Da sier du til NAV at han er vrien og vanskelig også får du det likevel. Jeg tror det er et nokså kjent fenomen i NAV Dette er feil. Jeg mistet månedsvis med støtte fordi far ikke meldte flytting. NAV godtok det ikke selv om jeg ringte og forklarte saken. Jeg hadde til og med meklingsattest, men måtte til slutt flytte selv. Da var du uheldig Da eksen kjørte dette trikset mot meg fikk jeg først avslag på søknadene mine hos nav, forståelig nok, da jeg sto registrert i folkeregisteret med samboer. Men heldigvis visste saksbehandleren min om helvete som var mellom meg og han, så hun visste at det stemte at han ikke bodde der. Det jeg fikk beskjed om var å kontakte folkeregisteret selv. Som sagt så gjort, og der ba de meg bare åpne en bostedssak (eller noe sånt). Dette betydde at eksen fikk 8 dager på å melde adresseendring, ellers ville han bli registrert i folkeregisteret uten adresse. (Tror man er pliktet til å melde adr.endring innen 8-14 dager, eller noe sånt. Her gikk det 8 uker ) Men da fikk eksen fart på seg, gitt
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. juli 2012 #13 Skrevet 27. juli 2012 Da sier du til NAV at han er vrien og vanskelig også får du det likevel. Jeg tror det er et nokså kjent fenomen i NAV Dette er feil. Jeg mistet månedsvis med støtte fordi far ikke meldte flytting. NAV godtok det ikke selv om jeg ringte og forklarte saken. Jeg hadde til og med meklingsattest, men måtte til slutt flytte selv. Vel, det var sånn jeg ordnet det da jeg gikk fra pappaen til min eldste. Han nektet å skrive under på noe som helst og mente at han burde ha de pengene(!) og dette fortalte jeg til dama på NAV. Bare slapp av du, sa hun og ordnet alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå