Gå til innhold

Dere mødre som reiser med spedbarn aleine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode råd? Bruker dere bæresele eller reisevogn eller har dere med begge deler? Jeg tenker på å reise med fly...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæresjal eller snnet godt og mykt bæretøy er et must!

På fly kan det å spise hjelpe mot dotter i ørene, så amming eller flaske under take off og landing er en god ide, evnt smokk.

Men mine har ikke slitt med problemer der overhodet.. Flyturer har faktisk gått overraskende bra!

Pakk en relativt lett reisebag ala en stelleveske med det nødvendigste til deg og baby, og lykke til!

(vogn sender jeg som spesialbagasje. Gjerne med prampack rundt. Drasser ikke med meg kaoset på flyet, blir bare stress!)

Litt avhengig av hovr langt du skal reise osv, da vi reiste til kina med 8mndling bestilte vi babyseng "baby bassinet" på flyet. For kortere turer (innenlands, syden el.) er det ikke stort du behøver, egentlig,

Du får forøvrig kjøpt noe greier som du monterer rundt livet og p stolen foran så det blir som en vippestol til baby, og det kan kanskje fungere, hvos du har en baby som ikke tåler å sitte på fanget/ligge på armen etc. Men de fleste steder er det jo så trangt, at eg kan ikke se den store nytten av sånt.

Som regel finnes det gjerne en flyvert/vertinne som gjerne holder babyen for deg om du må på do etc.

God tur :)

Skrevet

Jeg har alltid med meg en liten hodepute som babyen kan sove på i fanget mitt, synes ellers det kan være litt vanskelig å få god sove/ammestilling uten å bli veldig sliten i egne skuldre. Den tar jo litt plass, men det har vært verdt det for meg : ) du kan få låne på flyet også, men de er så tynne. God tur : )

Skrevet

Takk :) Grunn til at jeg spørr ang bæresele er at om dere synes det er greit å få på seg bæresele aleine uten hjelp. Jeg skal reise aleine med snuppa mi. Hun er 9 mnd nå og har en manduca bæresele men synes den var litt vanskelig å få på og siden den er helt ny kan jeg levere den tilbake der jeg kjøpte den. Tenkte å høre litt med andre mødre som bruker manduca hvordan dem opplever det. Noen? :)

Skrevet

Takk :) Grunn til at jeg spørr ang bæresele er at om dere synes det er greit å få på seg bæresele aleine uten hjelp. Jeg skal reise aleine med snuppa mi. Hun er 9 mnd nå og har en manduca bæresele men synes den var litt vanskelig å få på og siden den er helt ny kan jeg levere den tilbake der jeg kjøpte den. Tenkte å høre litt med andre mødre som bruker manduca hvordan dem opplever det. Noen? :)

Skrevet

Anbefaler absolutt å ta med bæresele!

Jeg dro alene med sønnen min på 9 mnder og det blir fort tungt når det er eviglange køer i sikkerhetskontrollen.

Skrevet

Du må ha bæresele, smokk og snor på lekene (ikke så lett å få tak i ting som har falt mellom setene på et trangt fly).

Vogn har jeg sendt med bagasjen.

Anbefaler å droppe stellevesken på fly og heller pakke tingene i en liten ryggsekk, da har du begge hender fri.

Det har gått veldig greit synes jeg, folk er veldig hjelpsomme når de skjønner at du reiser alene med spedbarn. Sist jeg reiste sto jeg ved bagasjebåndet med jenta i bæresele på magen da vogna kom på båndet, jeg snudde meg mot noen karer som sto der og spurte om noen kunne være snille å hjelpe meg få den ned, Endte med at fire menn løftet den ned pakket den ut og satte den opp i fellesskap mens jeg sto å så på ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hva en manduca er iforhold til babybjørn, men jeg hadde den iallefall da jeg reiste mye alene det første året med henne. Det var ingen problem og ta inn og ut baby alene.. Utrolig hva man klarer når man må ;) bare øve deg litt på forhånd :)

Smokk, pute, og et lite pladd var greit å ha med.. Seff skifte og mat eventuellt, men det tenker du vel på selv ;)

Skrevet

Ok. :) takk for gode råd:) Men hadde dere med reisetrille også? Eller bare bæresele?

Skrevet
Jeg vet ikke hva en manduca er iforhold til babybjørn, men jeg hadde den iallefall da jeg reiste mye alene det første året med henne. Det var ingen problem og ta inn og ut baby alene.. Utrolig hva man klarer når man må ;) bare øve deg litt på forhånd :) Smokk, pute, og et lite pladd var greit å ha med.. Seff skifte og mat eventuellt, men det tenker du vel på selv ;)

Jeg har også brukt manduca og har ikje opplevd at den skulle være vanskelig å få på. Er faktisk strålanes fornøyd med den :) Og den har vært gull verdt når jeg har reist aleina med sønnen. Også kan den brukes lenge!

Skrevet

Ok har du selen i kryss? Finnes to forskjellige måter å ha den på :) Føler du at selene glir litt av når du har den på? Jeg har fått den ny idag:) Må se litt mere på den i morgen:)

Skrevet

har den på "helt vanlig". Som å ta på seg en ryggsekk, bare på magen. Husk å feste reimen mellom skulderbladene og justere den på riktig høyde slik at den ikje sklir for høyt opp i nakken. Da burde den sitte godt og være behageli for både deg og ungen :) Bare les i instruksheftet som følger med :)

Skrevet

Jeg har flydd mye med min fra han var ca tre uker. Gode råd over. Men hvis du ikke er vant med bæresele hadde jeg vurdert å droppe det. Jeg slutta ganske raskt med bæresele, synes det var like greit å ha ungen på armen gjennom sikkerhetskontrollen. Brukte etter hvert sånn handlevogn som de har på tax freen (Gardermoen), du får til innlands også, bare spør vakta. De har også triller til utlån både på gardermoen, Værnes, Bodø og Flesland. Prøv å få timet soving med flytur. De dysses ofte i søvn av lyd og vibrasjonen. Mitt beste råd er å ta det rolig, ha god tid. Skift bleie på flyplassen og gi mat. Forhåpentligvis får du en fredlig tur med en sovende unge.

Skrevet

Jeg føler meg 110 % avhengig av vognen,men alle er jo forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...