Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Var der for første gang i sommer, og ble helt frelst For en fantastisk vakker og solfylt by! Var sol og varmt alle de fem dagene vi var der:) Sandskulpturer, store rene lekeplasser, masse bøtter og spader i sandkasser for barn å leke med, og ikke minst Dyreparken er noen av grunnene til at jeg likte Kristiansand så godt! Synes Dyreparken var kjempeflott! Og skulle gjerne kjøpt sesongkort viss jeg hadde bodd i nærheten Men hva synes egentlig dere som bor der om byen deres?
Musemorbr / Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Mannen min har forsøkt å få oss til å flytte dit. Mange ganger. Faktisk nesten hver dag vi ikke har sol. Dvs så og si hver dag denne sommeren. Men nå har vi det egentlig helt himmelsk her i nord, så det blir neppe alvor. Men at det er på førsteplass på lista, dersom vi skulle ha flyttet, det er sikkert. Jeg kjenner flere som har flyttet dit, og som sier de blir for alltid.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Bor i Arendal jeg da, men er østlending selv. Studerte i Kristiansand så har bodd der en stund og trivdes kjempegodt i studentmiljøet der, fant en mann fra Arendal og har endt opp her. Må si jeg trives bedre i Arendal enn i Kristiansand, mange faktorer men når du først drar frem været blåser det mye i Kristiansand. Når iskaldt regn kommer sidelengs i oktober er det ikke mye sjarmerende i sentrum Men jeg trives veldig godt på sørlandet, vi har absolutt alt av natur, sjø, strender og skog. Her i Arendal er det akkurat stort nok til å ha et godt tilbud men ikke stort nok til at det er lange køer. Full barnehagedekning, en flott jordmortjeneste, fin og stor helsestasjon, sykehus, kino, teater, restauranter osv. Alt en kan be om. Og ja, vi har sesongkort i dyreparken, er bare en drøy halvtime å kjøre dit og ungene elsker å være der. Bare lekeplassene der inne er verdt turen
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Pappa bor i Kr.sand og joda, det er en ok by, men jeg kunne aldri tenkt meg å flytte dit selv om pappa maser på at vi må flytte nedover
sax Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Har vært der i sommer, og det var bare drittvær når vi var der Ikke så kult å gå rundt i Dyreparken da. Men de andre gangene jeg har vært der har det vært fint vær da. Og det er en fin by, ingen tvil om det
Ladybugg Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Var der for første gang i sommer, og ble helt frelst For en fantastisk vakker og solfylt by! Var sol og varmt alle de fem dagene vi var der:) Sandskulpturer, store rene lekeplasser, masse bøtter og spader i sandkasser for barn å leke med, og ikke minst Dyreparken er noen av grunnene til at jeg likte Kristiansand så godt! Synes Dyreparken var kjempeflott! Og skulle gjerne kjøpt sesongkort viss jeg hadde bodd i nærheten Men hva synes egentlig dere som bor der om byen deres? Jeg er østlending flyttet ned hittil, og trives godt. Har årskort i dyreparken, vi bor rett ved sjøen, og byen en utrolig koselig.
Firekids Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Kommer fra Kr.sand by og synes den er deilig ja. :-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Har du vært i kr.sand på vinteren? Byen er død, det er kaldt surt og kjedelig. Alle byer blir flotte om sommeren. spesielt hvis de har en stor attraksjon som dyreparken etc.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Jeg er helt enig med deg, HI! Samboeren min er derfra, og vi er der flere ganger i året. Synes det er helt fantastisk å dra dit på sommeren. Er egentlig fra østlandet selv, og kunne godt tenkt meg å flyttet hvis vi hadde kunnet. Når det er sagt, synes samboeren min at det har vært deilig å flytte hit da, han trives bedre her.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Har du vært i kr.sand på vinteren? Byen er død, det er kaldt surt og kjedelig. Alle byer blir flotte om sommeren. spesielt hvis de har en stor attraksjon som dyreparken etc. Er selv fra kristiansand og er ikke enig. Vi har Dark season festival mm og flere ting som skjer hele året. Det bor jo rundt 80 000 her og det er ikke slik at alle disse forsvinner om vinteren... Fin by og fine folk. Mange forskjellige selvfølgelig men slik er det jo overalt. Er selv ikke religiøs men syntes ikke det er plagsomt mye religion her selv om vi er i sør. Finfin plass å bo
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #11 Skrevet 27. juli 2012 Der bodde jeg da jeg var student. Herlig sted. Maser og maser på at vi må ta med familien og flytte dit, men mannen min vil ikke.
ana baroma Skrevet 27. juli 2012 #12 Skrevet 27. juli 2012 Bor ikke i selve byen, men nabokommunen, og trives godt:) sørlandet har fordeler og ulemper som alle andre steder, men helt ok her. Dyreparken er spennende hele året, og det er helt ok å vandre der i regnet også, man må bare ta på regntøy og ha rett innstillig;D Flott å trille der på vinteren, gjorde det med mine to barn, og der var det alltid brøyta og mye å se på, og veldig fritt for biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå