Gå til innhold

Sjokkert over enkelte foreldre på stranden i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en strand hvor vi bor hvor mange barnefamilier drar. Der er det sånne små strender med svaberg i mellom. I dag kom tre mødre (venninner) med hver sin 3-4 åring pluss en gutt som kanskje var 5 år. Alle tre mødrene la seg med ryggen mot stranden og svabergene hvor disse fire barna lekte, løp og ikke minst badet. Det er dypt vann hvis man skulle skli ut fra svabergene. Ingen av disse mødrene hadde null oversikt over barna, som selvsagt ikke er svømmedyktig.

En av mødrene la seg til å sove med avis over hodet.

Det var flere som reagerte, en mann som sa fra til ei av mødrene hvor hun da bare reiste seg opp og skjelte ut ungen sin som badet.....

Er folk virkelig så naive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja folk er så naive. Og de er vant til at andre legger merke til det og roper, dersom det er noe. Og desuten vet jo alle at "det skjer ikke meg."

Skrevet

Noen mennesker evner ikke å se farer.

Det verste er vel at ingen av disse venninnene fulgte med?

Merkelig hvordan de inkompetente finner hverandre.

Er det rart det skjer ulykker!

Blir provosert av å se slike ting.. Så i tillegg til å passe egene barn på stranden føler man seg "pliktig" til å passe på andres barn også. Egoistiske foreldre ser du i alle sammenhenger, men dette er farlig naivt.

Skrevet

jeg klarer aldri slappe av på strender, da jeg blir sittende å passe på alle andres barn også :P

Men man burde jo følge med sine egne barn. Barn kan drukne i 10 cm vann..

Skrevet

En 5-åring døde på stranden her i fjor nettopp av denne årsak:-(

Skrevet

Ingen av disse fulgte med, jeg som satt og fulgte med min 2 åring i vannkanten mistet også disse ungene ut av syne innimellom. De løp mellom svabergene og strendene. De så veldig oppegående ut egentlig...

I tillegg dro den ene moren avgårde og var borte en times td og man skulle tro se andre tok ansvar da... Neida, lå på rygg og solte seg..

HI

Skrevet

Hva er egentlig det riktige av en utenforstående å gjøre i en slik situasjon? Jeg tror nordmenn generellt er litt for konflikskye i flere sammenheng.. Burde man være slinkere å sifra eller gripe inn..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...