Gå til innhold

Til dere som fødsel har startet med vannavgang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite spørsmål. Har skjønt det slikt at mange har våknet på natten og hørt kneppelyden og så har vannet gått.

Men har dere hatt vanvittig mye nedpress de siste dagene? Jeg har født 3 stk men de har alltid tatt vannet ved 7-8 cm. Men da har jeg hatt så masse kynnere og ikke sånt vanvittig nedpress som nå. Null kynnere nå, i tillegg til at ei gammel tante mener hun har "sett" at vannet går denne gangen og at fødsel blir litt annet enn jeg har forutsett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Merka ingenting i forkant. Det bare gikk hjemme på gulvet:)

Skrevet

Jeg var 9 dager over tiden da vannet gikk. Kan ikke huske at jeg merket noe ekstra i dagene før. Jeg var egentlig begynnt å tenke at det bare var innbilt graviditet jeg, så lite kjente jeg :P

Men da det skjedde kom det bare en liten kneppelyd og jeg var igang. Fødte 8 timer senere :)

Kan vel si det sånn at akkurat da vannet gikk var vi akkurat lagt oss og han tok meg på brystene *kremt*

Stimuli av brystvortene fremprovoserer rier i en startet fødsel, så det sies jo at det kan starte en også.

Jeg velger å tenke at det gjorde susen for meg ;)

Skrevet

Jeg merket ingenting, husker kun at jeg våknet natten før og kjente litt mensmurringer. Vannavgang kom som lyn fra klar himmel på gaten i 10 minus. Surealistisk!

Skrevet

Jeg merket ingenting, husker kun at jeg våknet natten før og kjente litt mensmurringer. Vannavgang kom som lyn fra klar himmel på gaten i 10 minus. Surealistisk!

Må bare spørre hvordan du reagerte? :P

Skrevet

Jeg stoppet opp, kjente at jeg ikke merket noen rier og ringte mannen. Var ikke langt unna hjemme og tenkte, jeg må hjem og dusje først! Helt teit, i og med at dette skjedde lenge før termin og jeg burde har lagt meg rett ned. Viste seg også at jenta lå i sete... Det gjør denne og, er nå 38 uker og holder meg hjemme for å si det sånn! :)

Skrevet

Nei, la ikke merke til noe spesielt i dagene før. Vannet gikk litt først, akkurat som om jeg begynte å lekke. Så noen timer etterpå kom resten, da kom det masse vann fort. Men an ikke huske å ha hørt noen lyd.

Skrevet

La ikke merke til noe spesielt, var bare veeldig trøtt og sliten, som de fleste rundt termin. Fikk ikke sove på natta, hørte plutselig denne kneppelyden og vannet fosset ut i senga. Ville lagt noe under lakenet om jeg var deg, slik at senga ikke blir full av fostervann.

Skrevet

Med meg gikk vannet midt på dagen. Ingen kneppelyd, men hadde en merkelig boblefølelse nederst i magen dagene før. Dette var tredjemann og jeg hadde ikke merket noe sånt tidligere.

Skrevet

Hadde nedpress dagene før, men ikke noe unormalt liksom. Litt murringer om kvelden som dabbet av. Vannet gikk plutselig om morgenen. Holdt på å le meg ihjel, for med de 4 første gikk vannet helt på slutten...

Skrevet

Jeg hadde veldig nedpress dagene før, våknet på natta og måtte på do - på vei tilbake til senga begynte det og renne nedover beina.

Skrevet

Hadde vel åpningsrier natta før vannet gikk, noe som føltes ut som sterke kynnere(sterke menssmerter som kom hvert 15 min) ;) Dagen etter kom det noen sterke tak hver annen time og akkurat kl15.50 hørte jeg en kneppelyd... Så jeg rullet meg ut av sofaen og da kom vannet ;) Kjentes litt ut som om noen stakk hull i en ballong inni meg ;) Merkelige greier ;)

Skrevet

Jeg hadde noe nedpress de siste dagene, men var helt sikkert på at det ennå var noen dager igjen til fødsel. Lå å leste på senga og vannet gikk helt plutselig 23:45 ;)

Skrevet

Merka ingenting, satt i senga lettere sjokka og prøvde å holde vannet inne, spratt opp så ikke vannet kom i senga.

Skrevet

Merket ingenting på forhånd. Skulle snu meg i senga og da fosset plutselig vannet.

Skrevet

Jeg merket ingenting i forkant av at vannet gikk, eller jeg følte meg overraskende opplagt den dagen men jeg tror ikke det har så mye sammenheng heller. Det vil jeg heller tro at en god natt søvn for engang skyld hadde skylden for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...