Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Vi vurderer å kjøpe oss campingvogn. Vi har familie som bor langt unna, og synes det virker som en gor ide å ta campingvognferie på vei til å fra det årlige besøket. På den måten får vi litt ferie uten svigers og. Vi trenger derfor ei god kjørevogn med god løsning for en familie på 4. Jeg trenger å vite ALT. Hvilket utstyr er lurt å ha med, hvordan finne de gode campingplassene, linker til nettsteder mer tips?? Alle tips om campinglivet med små barn (2 og 4 år) mottas med takk
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Ingen? Vil vite hva dere pakker med dere av mat, hva dere handler på veien, hvor mange klesskift, tilgjengelighet på vaskemaskin, når på døgnet og hvor lenge/langt dere kjører osv...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Det er jo egentlig umulig å svare på... bare dere kan avgjøre hvor langt dere drar, hvor dere skal ha vogna hen, hvor mye dere spiser og hva dere trenger av skift Det er skap og kjøleskap i vogna, så der er det grei plass til skift og mat.. Vaskemaskin er det gjerne på campingplasser og man drar alltid forbi butikker om dere trenger noe Når på døgnet dere burde dra er umulig å si, men når man har vogn kan man jo bare stoppe en plass å sove når man blir sliten..
3herlige Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Vi har hatt campingvogn i to år nå. Må si jeg var super skeptisk da min mann kjøpte en brukt liten vogn, og syntes vi skulle prøve med to små barn. Men det er en helt fantastisk ferieform med barn! Barna våre er to og fire og stortrives. I år campet vi i Sverige. Der hadde vi sett i campingkatalog og lest litt på nettet på forhånd om campingplassene, og vi velger bare 4 stjerner og oppover når vi er i Sverige. året før var vi i Danmark og der er det flotte campingplasser. I Norge har vi ikke vært så mye med vognen, men har teltet litt tidligere. Synes de campingplassene er ganske like, og bra. Er det stjerner ville jeg valgt tre eller fler. Dette sier noe om toalett, dusj, lekeplass med mer. Skal prøve å komme med noen tips: Spør på campingplassen om å få plass nært lekeområdet. Er veldig praktisk når ungene kan gå dit litt alene. I vår vogn er det to gassbluss til matlaging. Ta med en hybelkomfyr i tillegg, så har du stekeovn til pizza, lasagne og annet. Vi har komfyren stående på høykant i et skap når vi kjører og setter den på et bord i forteltet når vi camper. Ha med en plastkurv eller balje til å samle og frakte oppvasken i. Vi vasker opp på felleskjøkkenet, er bedre plass enn i vognen, og en del campingplasser har oppvaskmaskin. Ha fortelt eller markise. Da har dere større plass, og foreldrene kan sitte "ute" når barna har lagt seg. Tørkestativ til å feste på draget eller på baksiden av vognen. Blir mye badehåndkler og badetøy som kan henge ute. Vi har en bitteliten do (potpurri eller hva det enn heter). Den er veldig grei når 4 åringen må på do om natten, brukes bare da. Ta med en kjøleboks som kan gå på strøm. Da har du litt ekstra kjøl til juice, brus og annet som tåler litt av og på kjøling. Ta med mørk maske for øynene og ørepropper. Det blir lyst når solen er opp og dere sover tett på hverandre. Ellers er vi stort sett borte to uker på ferie. Jeg pakker klær til alle for hver dag. Det er vaskemaskiner på campingene, men har aldri brukt de. Har tatt med så det akkurat skal holde, kjøper jo alltid noen "suvenir t-skjorter" eller annet underveis. Jeg har med drikke for hele turen og fyller kjøleskapet før vi drar eller i begynnelsen av ferien. Det er utrolig hvor mye det lille kjøleskapet rommer. Kjøper bare småting underveis som ekstra melk, brød, grønnsaker og frukt. De nye vognene er litt mer praktiske enn de game i innredningen, så vi bygget vår litt om i år. Har sittegruppe som kan gjøres omm til seng i ene enden, her sover vi voksne. Den andre sittegruppen har vi permanent som seng og har bygget køyeseng over. Under denne sengen er det masse plass, og bla. pakket jeg alle barnas klær her i en gammel lekekasse.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Vi vurderer faktisk også vogn, aldri prøvd dette før. Var faktisk å så på vogn idag. Vi har riktignok bodd på campingplass, da i hytte eller telt, så kjenner jo litt til det type ferielivet. Har forresten to barn på snart fire og to og en til på vei, og tenker at denne type ferie er mest ideelt de neste årene i våre liv, kontra dyre sydenturer. Bor langt nord, og da koster ferieturer litt mer.. Så slenger meg på her i forhold til nysgjerrig på tips:) Hvordan vogn vurderer dere HI?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå