Gå til innhold

Kul under arma når jeg har shavet meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg shaver meg får jeg ei stor kul under høyre arm. Denne er litt vond, og som oftest kommer det MYE gørr ut om jeg klemmer på kula.

Jeg har prøvd flere forskjellige høvler, barberskum, voksing ol, men den kommer alltid tilbake på samme plass. Den kommer ikke når jeg ikke barberer, men finnes ikke noe mer usexy enn damer med langt hår under armene :P

Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Jeg har hatt svettekjertelbetennelse x antall ganger, og på det verste hadde kulen en diameter på 5 cm (da måtte jeg faktisk få med armen strakt ut for det gjorde så vondt - endte med at jeg fjernet den kirurgisk). Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk det, men var veldig nøye med å alltid bruke helt nye blad når jeg barberte meg under armene - kanskje du kan prøve voksing?:)

Skrevet

Oisann. Ser du har prøvd voksing - my bad. Forresten: jeg fikk antibiotika (diclocil) hos legen. 4/6 ganger fikk heg også skjært den åpen for å slippe ut verket (som viste seg å ha gule stafylokker i seg). Kanskje ikke så dumt å ta seg en tur til legen:)

Gjest thricane
Skrevet

Prøv å bytte ut deodorant til en uten parfyme. Hvis du har betennelse i svettekjertel kan det hjelpe. Om dette er hårsekkbetennelse, så kan det hende du må fjerne den kirurgisk, siden den ikke går vekk. Sjekk med legen. Du kan også få dalacin og se om det tar knekken på den. Ellers er det å barbere det værste du gjør mtp hårsekkbetennelse. Da er det bedre å vokse. Dette går på at hårstået er tykt og stivt når det vokser ut ved barbering. Jeg hadde en del av det "der nede" men det forsvant år jeg begynte vokse fast.

Skrevet

Jeg var mye plaget med betente hårsekker i lysken når jeg tok bikinilinjen så jeg tør nesten ikke barbere der lenger og voksing har jeg aldri prøvd.

Hvis den kommer tilbake uansett hva du gjør så tror jeg det er mulighet for å få fjernet den kirurgisk. Tror ikke du har behov for noen spesielle grunner. Prat med legen din :)

Skrevet
Jeg var mye plaget med betente hårsekker i lysken når jeg tok bikinilinjen så jeg tør nesten ikke barbere der lenger og voksing har jeg aldri prøvd. Hvis den kommer tilbake uansett hva du gjør så tror jeg det er mulighet for å få fjernet den kirurgisk. Tror ikke du har behov for noen spesielle grunner. Prat med legen din :)
Har d likens, men hva fjerner du hår med da?
Skrevet
Har d likens, men hva fjerner du hår med da?

Jeg bruker høvel når behovet er stort, men er veldig forsiktig og tar veldig lite. Tenkte å prøve sånn hårfjernings krem. Det har fungert veldig bra før men finner det jo ikke noen steder for tiden. Kun voks og det høres så vondt ut :S

Skrevet

Min mor hadde også dette problemet. Er kjertler som hovner opp og blir betente så vidt jeg forsto. Hun endte med å måtte fjerne disse kirurgisk, og de har ikke kommet tilbake siden.

Jeg har hatt tilsvarende i hodebunnen, og gått på noen antibiotikakurer for det. Men de siste årene har det heldigvis ikke kommet tilbake.

Det beste er nok å gå til legen og få han/hun til å se på det.

Skrevet

Har ikke tenkt på at det kan være deodoranten, men har hatt disse kulene selv om jeg har hatt andre typer deodoranter tidligere..

Får vel ta meg en tur til legen etterhvert, om jeg ikke klarer å bli kvitt det på andre måter.

HI

Skrevet

Prøv å barbere deg på kvelden, vask eller dusj deg først. Bruk alltid ny høvelblad og bruk et eller annet produkt som er beregnet for etter hårfjerning - eller noe med alkohol i slik at du ikke får bakterier fra huden ned i svettekjertlene/hårsekkene.

Bruk deodorant først dagen etterpå, og bruk noen av de mest skånsomme, helst uten parfyme. Jeg har gått over til faith in nature sin deodorant og er fornøyd med den, ikke farlige stoffer i den (helsekost).

Når du først har fått en sånn kul så ikke barber over den før den har gått tilbake, og helst ikke bruk deodorant der heller før den er helt borte.

Jeg fikk alltid dette problemet når jeg prøvde parfymerte deodoranter for noen år tilbake. For vel et år siden begynte jeg å bruke en "vanlig" deodorant (såkalt sensitiv, men ørlite lukt i den), og trodde det fungerte... helt til det var på'an igjen. Etter at jeg byttet deo så har jeg ikke fått den tilbake. Og ikke minst, vær veldig nøye når du barberer deg!

Miip: Det har kommet en hårfjerningskrem på helsekosten nå som jeg har hørt at folk er fornøyd med. Husker ikke navnet, men de står godt synlig i de fleste butikkene nå. Vet det er tilbud en dag eller to til på dem...

Skrevet

Tusen takk! Har vel aldri prøvd parfymefri deo, så kanskje noe av problemet ligger der. Skjønner jeg kan bli enda flinkere til renholdet og barberingen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...