Gå til innhold

Graviditetsymptomer etter en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer med et sprøtt spørsmål her, men går det virkelig ann å føle/ kjenne seg gravid en uke etter eggløsningen??

tja, hadde sist mens 9 juli, onsdag 18 juli stikkende smerte på den ene siden nede i magen ergo eggløning, hadde selvfølgelig sex rundt de riktige dagene.. 5 dager senere (etter at egget har "landet") altså mandag 23 kjennes livmoren helt forvidd ut.. oppblåst, luft, akkuratt som at blæren er full uten at den er det.. klarer nesten ikke å trene eller trekke inn magen, hele livmoren er i veien. Kjennes virkelig ut som at det skjer noen endringer der nede.. Seriøst?!

Jeg har ett barn fra før, men har vært gravid tilsammen 4 ganger før.. og jeg kjenner igjen trekkene. Er det mulig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at det har vært sånn konstant siden mandag, så er ikke bare luft i magen.. Oppblåst livmor, hehe

Skrevet

Kjente denne mensmurringen lenge før IKM. Med yngste allerede timer etter han ble laget. Var også oppblåst i god tid før det var testdato.

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Går rundt med svær oppblåst mage og fiser HELE dagen, selv om jeg spiser akkurat det samme som før. Og skulle ha fått mensen om 1 uke.

Skrevet

Jeg var også sånn , og veldig svimmel så keg visste jo egentlig at jeg var gravid :)

Skrevet

Hva er IKM forresten?

Skrevet

Jeg har det også sånn, pluss murring i korsryggen...noe jeg aldri har ellers!!! Jeg venter mens om en uke...ganske sikker på at den testen blir positiv!!:)

Skrevet

Jepp - kjente det to dager etter el, og to-tre dager etter det kikket folk på magen min.... ;)

Skrevet

Men dere som skulle hatt mensen om 1 uke, kan vel teste allerede. Jeg har lest at dagens tester er meget sensetive og man kan få positivt veldig tidlig, selv om det står på pakken at man kan teste fom et par dager før mensen :)

Skrevet

Jeg merket det også lenge før forventet mens, jeg var uvel og kvalm. Testet den dagen jeg forventet mens og testen lyste selvfølgelig mørkeblått før jeg var ferdig å tisse på den, bare en bekreftelse av noe jeg allerede visste :)

Ikke å anbefale å bli kvalm så tidlig da, med en så kraftig reaksjon allerede mens hormonene er så svake gir ikke noe enkelt svangerskap. Jeg var gørrkvalm med brekninger helt til sjette måned, gikk kraftig ned i vekt (selv om jeg var normalvektig), sykemeldt og full pakke.

Så min erfaring er at det er bedre å ikke reagere så tidlig, da blir gjerne svangerskapet og reaksjonene på det lettere.

Skrevet

Har kjent det alle 4 gangene lenge før ikm.

Kvalm, uvel, oppblåst i magen. Ligger alltid på magen men har ikke klart det da pga ødme.

Så det er fult mulig. Aldri hatt det sånn når jeg ikke har vært gravid.

Skrevet

Men dere som skulle hatt mensen om 1 uke, kan vel teste allerede. Jeg har lest at dagens tester er meget sensetive og man kan få positivt veldig tidlig, selv om det står på pakken at man kan teste fom et par dager før mensen :)

Det kunne vi nok, men så ikke helt poenget med det. Så lenge jeg hadde tålmodighet til å vente. På cb digital sto det at den kunne brukes fire dager før ikm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...