Gå til innhold

Dåp er nå enda kjedeligere enn bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man snakker om kjedelige tradisjoner. Ser at folk her inne synes at bryllup er kjedelig, men hva med dåp? Det synes jeg er gørrkjedelig. Man feirer en hovedperson som ikke vet at han/hun blir feiret. Først i kirka, på gudstjeneste som varer en evighet, så eviglang tid rundt matbordet.

Hva synes dere om å gå i dåp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en svært hyggelig familie, så jeg syns det er kjempehyggelig å komme sammen uansett hvilke anledning det er.

å være i kirka er høytidelig og fint, sitte rundt matbordet, spise god mat og prate hyggelig med mennesker man kanskje ikke møter så ofte er veldig koselig.

Om hovedpersonen ikke skjønner så mye (noe) av det som foregår, er h*n jo midtpunktet og sjarmerer gjestene stort...

Er det ingen som syns at tradisjoner og familiesammenkomster er en positiv ting her inne?

Skrevet

Jeg syns det er koselig med dåp. Man treffer familie, koser seg med god mat, duller med en fin liten baby, og ikke minst, får brukt bunaden. :P

Skrevet

Både min og mannens familie er veldig hyggelige og gøye å være sammen med, så jeg liker slike sammenkomster jeg da. Akkurat kirkedelen klarer jeg stort sett å lure meg unna (stress å ta med små barn, så jeg melder meg alltid frivillig til å bli hjemme med dem ;) ), og så er det mye prat ol rundt bordet med slektninger jeg ikke føler vi møter ofte nok.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg synes også at dåp er veldig hyggelig. Det gleder jeg meg til hver gang, enten jeg er gjest i dåpen eller at jeg bare går i kirka når jeg vet at et barn jeg kjenner foreldrene til skal døpes.

Jeg skulle gjerne sett at bryllup var omtrent det samme: En høytidelig seremoni i kirka (eller en annen plass) med påfølgende god mat sammen med de nærmeste. Veldig koselig!

Skrevet

Dåp er som andre familietilstellninger, en hygglig anledning til å møtes til god mat og drikke, treffe folk man ikke ser så ofte, pynte seg osv. Egentlig trives jeg i kirken også. Ungene elsker det. Bare så synd vi ikke får gått ofere.

Skrevet

Liker å gå i både bryllup og dåp. Forstår ikke hvorfor folk synes bryllup er kjedelig? Er jo så fint å feire kjærligheten, men det er kanskje ikke så kjekt for single folk?

Dåp er også koselig. Treffe fam man ikke ser så ofte.

Skrevet

Selve kirkedelen er dørgende kjedelig, og ikke nor for meg. Men liker selve selskapet da. Er jo mye løsere og ledigere enn ett bryllup. Kort middag, kaffe, kaker og minglng med slekt. Ungene løper rundt å koser seg, man får kose med baby og man får spise god mat. Det beste er jo at man slipper eviglange taler med masse intern humor man ikke skjønner en dritt av.

Skrevet

I de dåpene jeg har vært i har vi sittet rundt bordet i en evighet, og det har vært jernstyrt fra foreldrene sin side.. Men har kanskje bare vært uheldig..HI

Skrevet

Dåp syns jeg er mye bedre. Etter kirka er det mer som et barneselskap bare vi har skikkeligere mat. Er hjemme hos dåpsbarnet. Vi er vant med å bare invitere familie, spiser og setter oss i sofaen og har selskapet omtrent som et vanlig besøk. Ingen stressende kleskoder, ingen gaveliste og ikke minst så slipper vi å skaffe barnevakt.

Men vet jo at noen inviterer en haug med folk som grandtanter, foreldrenes venner osv. Blir så mange at de må ha det i et leid lokale og det hele blir en stiv og formell greie.

Skrevet

syns ikke dåp er rasende festlig, men skal ha dåp for minstejenta til søndag og gleder meg igrunne. Gudstjesten skal være utendørs og selskapet skal vi ha på en nedlagt skole med kjempebra lekeplass. Selskapet består stort sett av spising og skravling, og vi legger ikke opp til streng regi. Jeg liker å pynte og stelle til, så jeg gleder meg til søndag og så er det superstas for ungene å leke med søskenbarna sine.

Skrevet

I familieselskaper generelt er det jo ganske vanlig å sitte " i evigheter" rundt bordet som du så fint kaller det.

Så da hater du med andre ord alle familieselskaper og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...