Gå til innhold

Jeg har aå vondt i magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles som både enorme luftsmerter og vondt i livmora. Jeg er ikke gravid. Har vært sånn i tre dager nå :( Hva skal jeg gjøre? Har forsøkt å gå mye, men ingen luft kommer ut så vet ikke om det er det selvom en av smertene føles slik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blindtarmen? Den ligger nederst til høyre på magen, hvis det gjør ekstra vondt når du klemmer der ville jeg fått undersøkt det av lege snarest. Hvis det ikke er der du har vondt, så ville jeg tatt kontakt med lege likevel hvis det har vært mer eller mindre konstant vondt i tre dager.

Skrevet

Hvis det ikke har kommet luft på 3 dager bør du ta deg en tur til legen.

Skrevet

Er ikke kommet noe luft nei.

Når jeg på do klarer jeg heller ikke "presse" om jeg må for det gjør så vondt

Skrevet

kanskje du er gravid utenfor livmora?

dra til legevakta!

Skrevet

Satte nylig inn spiral (3uker siden) så gravid burde jeg ikke være. Føler meg så dum når jeg ringer legevakta

Skrevet
Er ikke kommet noe luft nei. Når jeg på do klarer jeg heller ikke "presse" om jeg må for det gjør så vondt

Hei.

Jeg hadde blindtarmbetennelse og det er noe som alle tror de kan noe om (jeg også) og derfor gikk jeg lenge med magesmerter uten å oppsøke lege. Hadde med andre ord ingen tro på at det kunne være blindtarmbetennelse.

Det kan godt være det du har og jeg synes du skal få deg undersøkt av lege. Det at du har vondt når du trykker når du er på do er visst typisk for blindtarm. Jeg hadde det også slik.

Du trenger ikke ha noe særlig med smerter nede til høyre der blindtarmen sitter. Jeg hadde smerter helt oppe i i mellomgulvet og etter hvert som dagene gikk ble det mere over hele magen. Til tider var det ille helt nederst i magen (livmorområdet) og det kunne minne om menssmerter. Det kom og gikk. Ingen nevneverdig feber hadde jeg heller. Lå på 37,5.

Blindtarmbetennelse er en diagnose som er vanskelig og stille og symptomene er annerledes enn det som "vi vanlige folk" inbiller oss.

Magesmerter kan være så mangt og alle typer magevondt som ikke har noen forklaring eller som vedvarer SKAL undersøkes av lege.

Ring legen og få en sjekk.

God bedring :)

Skrevet

Dette kan være tarmslyng. Du bør ringe legevakta nå med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...