Gå til innhold

Drikker dere alkohol under prøveperioder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, fra man får mensen til eggløsning er det vel greit, men fra eggløsning til ikm igjen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Ikke fra mens til eggløsning heller.

Skrevet

Ja, jeg drakk under begge prøveperiodene. Tok 7 mnd før førstemann satt, og 3 mnd med andremann. Jeg drakk frem til IKM, og da tok jeg en test. Begge mine har vært med på en fest, for å si det sånn!

Skrevet

Levde som normalt til testen var i positiv siden det tok sin tid. Eneste var røyken som ble kutta måneder før prøvingen, men mest fordi jeg ikke ville avsløre den dagen jeg ble gravid at jeg var det..;)

Skrevet

Ja selvfølgelig. Makan til hysteri er inne......

Skrevet

Jeg lever helt som normalt! Ingen grunn til å bli hysterisk i prøveperiode. Viktig å slappe av og tenke på og gjøre andre ting enn "Bare" å være en prøver.

Ellers er det jo ingen blodforbindelse til fosteret på et så tidlig stadium så fosteret kan ikke ta skade av det heller.

Jeg har hørt at alkohol kan senke fertiliteten, men da er det vel større grunn til å ikke drikke FøR el.. Tror ikke det har så stor effekt om noen glass vin går ned hvis man ellers lever sunt og har et godt kosthold uten helt enorme mengder koffein (som også senker fertiliteten - faktisk i enda større grad en alkohol).

Skrevet

Jeg lever helt som normalt. En studie viser faktisk at ett glass vin om dagen kan øke mulighetene for å bli gravid raskere.. (Følger ikke den altså ) :)

Skrevet

Jeg drakk gjerne mellom mensen og EL, men ikke mellom EL og mensen. Bare sånn i tilfelle. Jeg ble gravid veldig raskt, så jeg måtte ikke leve slik lenge, men hadde nok fortsatt på samme måte om det tok lenger tid.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Vurderte å la vær men får mange teite kommentarer så det gidder jeg ikke. Nygift og ikke drikke = gravid. Så kjenner det er litt ubehagelig. Men tar bare 2 cider uansett. Flatfyll har jeg aldri vert god på. Det blir hvert 4år... He he

Skrevet

Siste jenta her ble til under julebord i Sverige. Ja,altså etter selve julebordet..... Og inntaket var vel sikkert ikke moderat vil jeg tro;)

Skrevet

Drakk et og annet glass mellom mens og EL, men ingenting mellom EL og mens... Egentlig bør man være totalavholdende. De som sier at det ikke er noen forbindelse til fosteret tar skammelig feil, selv om navlestrengen ikke er dannet får fosteranlegget/fostercellene ernæring, oksygen (og evt alkohol) ved noe som kalles diffusjon - altså via direkte kontakt med livmora..

Skrevet

Jeg har ikke drukket alkohol i prøveperiode. På klinikken jeg bruker (inseminasjon) sa de at det gjorde ikke noe å drikke frem til eggløsning, men at fra eggløsning og til man hadde positiv eller negativ test så burde man ikke drikke

Skrevet

Jeg valgte å ikke gjøre det, og begynnte å leve som om jeg var gravid. Ikke for å være hysterisk, men fordi det gjorde meg glad å prøve å følge alle anbefalinger. Jeg tok folat, ble enda mer nøye med kostholdet, sluttet å ta ibux mot smerter, og rørte ikke alkohol. Nå drakk jeg så og si aldri uansett, så 6-7 måneder uten, før graviditeten, var ikke noe jeg tenkte over. Har også fallt helt naturlig å gå 1.5 år uten alkohol etter fødselen, og det kan fort gå et år mer. Eller mange år, om vi går for en baby til. :) For meg er det ren egoisme. Jeg liker å kunne være stolt over å leve sunnest mulig også i planleggingsfasen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...