Ejlis83 Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 motta gaver/hjelp med innkjøp av babyutstyr? Vi venter vårt første barn i september. Foreldrene mine har kjøpt vogn, voksipose og mye tøy. I tillegg har vi tatt over mye gammelt tøy som de har lagret. Synest de har vært veldig snille!! Bror har kjøpt babygym og klær. Min svigerfamilie har ikke kjøpt noe og har heller ikke spurt om det er noe vi ønsker oss. Begge familiene gleder seg stort til at den lille skal komme og er veldig engasjerte. Vi har ingen forventninger om at vi skal få noe av familie, men lurer på hva som er vanlig... Har tenkt at vi kanskje skal vente litt med å kjøpe alt i tilfelle de skulle ha lyst å kjøpe noe til babyen. Vil ikke at svigers skal føle seg "utelatt". Er vel kanskje litt annerledes å bli farmor enn mormor?
VinterSol+2 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Tror det er forskjellig kultur på det rundt om kring! Men at mormorer gjerne tar litt mer av en farmorer tror jeg er ganske vanlig;) Jeg forventer ikke noe fra andre, men vi er likevel takknemlige for at vi opp i gjennom har fått arve mye og fått mange gaver!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Tror det er like vanlig som uvanlig at de kjøper gaver. Svigers kjøpte vogn her, og kunne ellers hjelpe til med innkjøp av dyre store ting om vi trengte det. Ellers har de kommet med mye strikketøy og små gaver etterhvert som han har blitt større. De gjør det for de vil, ikke fordi at vi forventer det. Min mamma handler ofte klær og handlet mye klær før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå