Gå til innhold

Et kort sminkespørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Å gå fra å være en som sminka seg hver dag, til å være så dårlig at jeg ikke gidda på lenge, har gjort at jeg føler meg litt rusten :P

Før bua vippene seg perfekt oppover, og jeg har aldri trengt å bruke vippetang. Men nå vil de ikke bøye seg, så jeg må nok finne den frem.

Spørsmålet er som følger; vippetang før eller etter maskaraen er lagt på?

Min erfaring er at om jeg bruker den før, vil de ikke bues like fint, men samtidig er jeg redd for at de skal brekke om jeg bruker den etterpå..

Haha, jeg har så store bekymringer! Nesten flaut å spørre.. :P

Endret av 2hjertegull-spiren er ute
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.....hvis det er din største bekymring så skal du prise deg lykkelig. ;) Alltid vippetang før maskara, aldri etter. :)

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Jeg pleier å vippe før jeg har på maskaraen :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Tror det er meningen at maskaraen skal på først, nettopp for å ikke brekke vippene. Men jeg bruker den etterpå, av samme grunn som deg, det har null effekt på meg å bruke vippetanga først ;)

Skrevet

Et alternativ til vippetang er hårfønervfaktisk...

Skrevet

Etter, etter, etter.. Ta den helt inn ved roten på hårene og bøy forsiktig, gjør det ikke vondt - klem hardt.. gjenta 1 -2 ganger til.. Så ta maskaraen på og la hånden "dirre" frem og tilbake og opp.. la den tørke litt, og ta maskaraen på tuppene igjen:) Voila knall fine vipper:)

Skrevet
Tror det er meningen at maskaraen skal på først, nettopp for å ikke brekke vippene. Men jeg bruker den etterpå, av samme grunn som deg, det har null effekt på meg å bruke vippetanga først ;)

Det er feil. Vippene blir sprø og kan lettere knekke når de har maskara på. Og en knekt øyevipp bruker laaang tid på å vokse ut igjen. ;)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Det er feil. Vippene blir sprø og kan lettere knekke når de har maskara på. Og en knekt øyevipp bruker laaang tid på å vokse ut igjen. ;)

Ja, beklager, så det nå.. Jeg mente å si at vippetanga skal brukes først for at vippene ikke skal brekke, men at jeg bruker den til slutt ;)

Skrevet

Mange takk dere! Da skal jeg forsøke å vippe først, men gjøre det flere ganger før maskaraen kommer på.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...