Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Uff, sitter og gråter nå etter legginga av babyen på 6 mnd. Han har sutret og smågrått i HELE dag (i tillegg til hyling og skriking natta før), og jeg har prøvd etter alle kunstens regler å underholde/avlede. Vi har gått lang tur, sunget og hørt på musikk, danset og lekt på lekematta. Under kveldsmaten toppet det seg da han satt i å hyle igjen. Har virkelig prøvd å finne ut hva som er galt, gitt melk, skiftet bleie osv. Uansett, jeg mista fullstendig grepet og kastet en kopp i gulvet, noe som selvfølgelig ikke gjorde situasjonen noe bedre. Måtte bare få han i seng uten å bade (det gjør vi vanligvis hver kveld), og han sovna etter litt melk. Jeg er bare så vanvittig sliten. Misunner mannen min som kan gå på jobb om dagene. Og har vanvittig dårlig samvittighet for at jeg kanskje skremte gutten min, og at jeg ikke klarer å lage gode dager for han. Hva i all verden skal jeg gjøre for at dagene skal bli litt bedre for både meg og han?
min<3 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Kanskje pappa skal ha han litt på kvelden slik at du kan reise ut en tur? Kanskje han sliter med tenner? Har du prøvd kjølige bite ringer??Kanskje han har vondt i ørene?
min<3 Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Kanskje pappa skal ha han litt på kvelden slik at du kan reise ut en tur? Kanskje han sliter med tenner? Har du prøvd kjølige bite ringer??Kanskje han har vondt i ørene?
87mom Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Off .. Føler med deg<3 Det kan være varmen.. ? trenner.. Ofte kler foreldre på alt for mye... Har du bitering du kan legge i fryseren..? Det lindrer.
Annthe og gutta :) Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 La pappa være pappa for en kveld, dra med deg venninner ut og spise eller dra på kino feks. Eller finn en annen fortrolig barnevakt og dra med gubben ut på date. Høres ut som du rett og slett trenger et pust i bakken
87mom Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Å for din del : Legg deg og slapp av nÅr babyen sover om dagen..!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 Takk for svar! Uff, vet jo at dere har rett, jeg bør komme meg ut litt. Mannen min jobber skift og er mye borte, men hjelper selvfølgelig til på kveldene/natta når han er hjemme. Føler ikke vi ser hverandre så mye pga jobben hans, så blir til at jeg prioriterer å være hjemme når han er hjemme. Koselig det, men kanskje jeg burde tatt meg en tur ut og luftet meg litt. HI
Gjest Filifjonka Skrevet 25. juli 2012 #8 Skrevet 25. juli 2012 Takk for svar! Uff, vet jo at dere har rett, jeg bør komme meg ut litt. Mannen min jobber skift og er mye borte, men hjelper selvfølgelig til på kveldene/natta når han er hjemme. Føler ikke vi ser hverandre så mye pga jobben hans, så blir til at jeg prioriterer å være hjemme når han er hjemme. Koselig det, men kanskje jeg burde tatt meg en tur ut og luftet meg litt. HI Du bør komme deg ut, om ikke annet så for en liten times tid. Bare for å trekke frisk luft - gå en tur i stillhet uten barnevogn, treffe andre voksne - ta deg en liten tur til en venninne, en søster, bror, svigerinne, hvem som helst. Du trenger noen voksne impulser også. Det vil gjøre deg til en bedre mamma. Da jeg var hjemme med mitt første barn, gikk jeg i barselgruppe fast. Vi møttes hver måned. Det var en livbøye for meg! Noen voksne som kunne prate normalt, fornuftig voksenspråk - det var helt herlig. Så kom deg ut alene når du kan. Ellers holder jeg med de som tipper at det kan være tenner på gang, og da går det fort over skal du se .
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 Off .. Føler med deg<3 Det kan være varmen.. ? trenner.. Ofte kler foreldre på alt for mye... Har du bitering du kan legge i fryseren..? Det lindrer. Ikke putt biteringen i fryseren da, det kan gi frostskader i den tynne huden de har i munnen. De skal bare i kjøleskap! Men det er helt normalt at ungene har noen slike perioder, alt fra tenner til varmen kan plage dem, de er litt utlipass og surver. Støtter de andre her, ta deg en time fri fra mammarollen av og til. La pappa legge barnet en kveld og ta en tur ut, bare en runde alene på shoppingsenteret, en kaffe hos en venninne, en tur til frisøren, en time alene i skogen eller ved sjøen, et eller annet som gir deg mentalt ro. Du trenger jo ikke forsvinne hele kvelden og du vil ha litt tid med mannen også, en time eller to gjør underverker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå