Gå til innhold

Hvor mye koster ei tann om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal tannfeen komme på besøk, og da lurer jeg på hvor mye det er vanlig at den etterlater seg for ei tann? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var lita var det småpenger om det lå i ett glass med vann- alt fra 20-40 kr.

La jeg den i fryseren fikk jeg 100 kr

La jeg den i et tomt glass uten vann fikk jeg 100 kr

La jeg den under puta fikk jeg en ganve jeg ønsket.

Takk til alle mine gode venner som kom med gode ideer om hva man kunne få hos tannfeen :D

Stakkars Mamma- tror jeg ruinerte henne en periode hvor tennene haglet ut av munnen på meg!

Skrevet

Per i dag er kursen for en tann 20 kr

Skrevet

Mener å vite at en tann går for 10 eller 20 kroner..

Skrevet

Flott, tenkte meg det var rundt det :) Det høres mer enn nok ut, tannfeen kan jo ikke gå konkurs heller.

Skrevet

Med fire barn og mange tenner, har vi indeksregulert litt og også hatt litt ulik valuta alt etter som....

Første tannen var jo ganske mye verdt her i huset, og jeg mener våre fikk 50 kroner første gangen (hvilket medførte at han ene mente han for fremtiden kunne legge tenner under puten i stedet for vannglasset..).

Deretter et småtennene 10-20 kroner, alt etter som hva tannfeen har av mynt på seg. Første jeksen var også en 50 lapp mener jeg...

Skrevet

Hos oss er det viktigst at det er maaaange penger :) altså er tyve enkroner mye mer verdt en en tyvekroning :)

Skrevet

Her i huset er ei tann verdt 20 kroner, første takka fikk de 50 for! Syns det er mer en nok jeg med 3 unger i hus som skal miste 20 tenner hver!!

Skrevet

Jeg husker da jeg var liten, vi fikk vel 10-20 eller noe hjemme, men tok vi med tanna til tannhanen som bodde hos mormor og morfar fikk vi plutselig 150-200 kr pr tann i småpenger. Tanna måtte ligge i et eggeglass, og den "gol" hver gang det kom penger på, og da måtte vi hente ut de pengene og vente på nesten gang. Dette skjedde flere ganger i løpet av helgen vi var der. Det var ufattelig morsomt, selv etter at man var gammel nok til å skjønne hele greia :D

Skrevet

Fortenner må jo helt klart være mer verdt. Og tann med hull i må selvfølgelig være mindre verdt. Husker vi praktiserte det med min mye yngre søster, og det hjalp virkelig på tannpussingen. :) Ellers mener jeg at det var 10kr pr tann både da jeg og min søster var liten, så det er sikkert 20 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...