Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Har ambisjoner om å spise fisk oftere, men "kan" bare en rett/oppskrift som hele familien liker. Ønsker gjerne å få oppskrifter her. Kriterier: * Det må ikke ta altfor lang tid å lage * Ingrediensene må kunne kjØpes i de vanlige butikkjedene som Rimi og Rema (gjerne frossenfisk) * Masse god smak, enten det er i saus, marineringen eller tilbehØr På forhånd takk
☆☆☆ Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Hiv frosne laksefileter i ovnen 200 grader i 25 minutter. Server med poteter og creme fraiche eller ris og sweet chili sauce, kokt brokkoli er godt til..
Cinnamon4 Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Kanskje kjedelig og ikke "nytt", men her elsker vi det. Kjøper torsk i blokk på Rema, baconterninger på Rema eller sverige. Det er rett og slett kokt torsk med baconterninger over. Smelt ekstra smør til å ha på potetene. Gulrøtter. Superenkelt, smakfullt og godt! Men er vel kanskje helst vintermat, ettersom det er en fet rett - uansett, jeg mister lysta på poteter hver sommer.
Mammaaaa? Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Jeg legger fiskefileter (rød fisk) uten skinn i ildfastform og setter de i ovnen til de er nesten ferdige. Spiller ingen rolle om de er frosne eller ikke. Deretter legger jeg over frosne posegrønnsaker, heller over matfløte til det dekker og setter det tilbake i ovnen til fløten reduseres. Salt/pepper/annet krydder etter behov og hva de som skal spise liker. Serverer med poteter av noe slag. Kjempegodt og kjempeenkelt!
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Vi er litt dårlige på å spise fisk, men etter vi har begynt med fisk pakket i folie, så går det på høykant Jeg pleier å ha gulrot, fersk sjampinjong, løk/purre, paprika, brokkoli evne blomkål. Legger en kladd med smør i hver folie og fisken oppå, krydrer med salt, pepper og sitronsalt. Så må barna plukke ut minst 2 type grønnsaker de vil ha inni folien. Serverer med poteter, rømme, "sur agurk" og evnt litt smeltet smør
Puserjenta Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Jeg lager fiskegrateng, den kan lages dagen før og stekes når du kommer hjem fra jobb. Eller masse grønnsaker i craime fraishe med laks på toppen. Laksesalat. Ruccula, cherrytomater, avocado, oliven, fetaost, pasta og laks.
rosami Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 Del opp grønnsaker og fisk som dere liker, og legg i en ildfast form, lag en fiskesaus (Toro pakke) og hell over. Strø revet oss på toppen og gratiner.. Nam nam!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. juli 2012 #8 Skrevet 25. juli 2012 Kokt laks med poteter, wok-grønnsaker og karrisaus (med papirika og løk) eller kokt laks med stekte potetbåter m/salt & pepper på, hvitløk om dere liker det, grønnsaker / salat og taco eller salsasaus over. Kanskje ikke så veldig spennende, men enkelt å lage i hverdagen og godt
Camelot Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 legg laks i en form, smør på en blanding av sennep og honning, Strø på salt og pepper. Legg oppi grønnsaker du liker, jeg pleier å bruke paprika, sopp og purreløk. Bruker ferske da jeg synes frosne grønnsaker blir så vassne.. Pasta passer bra til.
Labetutt Skrevet 25. juli 2012 #10 Skrevet 25. juli 2012 Laksefileter som stekes i panna, gratinerte poteter og kokte grønnsaker er vel gjengangeren her siden det er yndlingsretten til eldstemann. Ellers er faktisk hjemmelagd fiskegrateng godt også
fersk prøver Skrevet 25. juli 2012 #12 Skrevet 25. juli 2012 Ørret eller laks med sesamfrØ og krydder, stekes i ovnen på 200 grader. Kok Tagliatelle og hell over i dØslag, mens det ligger der og renner av vannet heller du flØte i kjelen og koker opp med salt og pepper, la det koke inn litt, ha pastaen oppi kjelen og bland godt i flØten, server gjerne med salat siden av. Dette har vært en sikker vinner her. ( Mannen min er ikke glad i fisk, men han maser om dette )
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #13 Skrevet 25. juli 2012 Kutt rødløk, gultøtter purre, paprika, hvitløk, brokkoli og chilli. Fres i panna.Ha i to bokser hakket tomat, matfløte og rømme. Legg i tint torsk og sukkererter på slutten. Salt, pepper og litt buljong. Nyyyydelig! Med ris eller poteter, elller uten noe til. Og du trenger ikke alle disse grønnsakene, ta det du har :-)
Koala *g07* Skrevet 25. juli 2012 #14 Skrevet 25. juli 2012 Ildfastform, grønnsaker, laksefilet, lofoten fiskesaus, ost, i ovnen ca 20 min.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 26. juli 2012 #15 Skrevet 26. juli 2012 Ikke akkurat sunt, men grisegodt: Kjøp frossen laks i 4 pk (eller enda bedre, fersk) Poteter Brelett+litt melk Aguksalat (del agurk med ostehøvel e.l., vann+eddik+sukker pisket) Og rømme. Brun laksen, ha den litt i ovnen slik at den blir gjennomstekt og sprø og god Skrell potetene, helst melne. Smelt brelett og ha oppi bittelitt melk. Men ikke så mye at sausen blir tynn! Her er majoriteten breletten altså! Selvom dette er fiskemiddag er det nok ikke så sunt, men Gud så godt Serveres med rømme og agurksalat
Lady lovely locks Skrevet 26. juli 2012 #16 Skrevet 26. juli 2012 Hell en pose amrikanskblanding (frosne grønnsaker) i en illfastform. stek torsk og hell over stek baken terninger og hell over hell gjerne bakenfettet over også, det gir god smak til resten. Hold det varmt i stekeovnen på 100 grader... Server med det tilbehøret du vil.... Poteter, ris, potetmos, pasta de perma...
CaptainHindsight Skrevet 26. juli 2012 #17 Skrevet 26. juli 2012 Stek løk og hvitløk i rikelig med smør med salt og pepper, oppklippet persille (Tørket persille går helt greit!) og sitron. Legg løken i bunnen av en ildfast form og legg hvit fisk på toppen og hell over smøret Topp med brødrasp (Mannen liker parmesanost blandet i raspet) Stekes i ovn til fisken flaker seg og toppen en gylden. Serveres med poteter, gulrøtter og rømmedressing. En annen favoritt er peppermakrell med potet, gulrot og igjen, rømmedressing
frk Nilsen Skrevet 26. juli 2012 #18 Skrevet 26. juli 2012 http://lillevakreanna.com/2011/11/ukens-fiskealibi.html
Magia Skrevet 26. juli 2012 #19 Skrevet 26. juli 2012 Laksewraps er supergodt! I wrapsen (bruker bare sånne taco-lefser, helst Santa Maria) har jeg: 1. Stekt laks, enten i terninger eller hakket opp som med kjøttdeig, med salt og pepper + litt soyasaus og sitron på 2. En frisk, enkel salat. Jeg bruker isbergsalat, agurk og purre. Klemmer litt av en sitron over salaten. 3. Hjemmelaget rømmedressing med hakka hvitløk, chili, pepper, noe krydder jeg har for hånden og en halv lime. VOILA! Supergodt, enkelt og ikke minst kjapt!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #20 Skrevet 26. juli 2012 Steikt el kokt laksefilet og tagliatelle (båndspaghetti) med pesto. Så godt. Så enkelt.
Nirgal Skrevet 26. juli 2012 #21 Skrevet 26. juli 2012 lakseburger: laksefilet, fiberrikt burgerbrød/grovt rundstykke, salat, rømme og agurk i eddikkdressing. kjempe enkelt og godt for både store og små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå