Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Jenta vår er 2 og og 8 mnd. For tiden er det mamma som skal gjør alt, fra å ta på sko til å smøre mat. Hvis pappa prøver å gjøre det er det fullstendig krise og hun hyler og raser. Det er fryktelig slitsomt, og det ender stort sett med en krangel mellom meg og samboer Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre,for jeg kjenner at dette sliter veldig på meg, siden vi også har en jente til som er 2 mnd. Hun er ganske sjalu ¨å lillesøster og her om dagen mente hun at pappa skulle dra i butikken å kjøpe pupp sånn at han kunne gi babyen mat
lykkeligmams<3 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 hva med å bare la samboeren din gjøre det, så får hun bli sint? trass er ikke farlig, gjelder bare og vise henne hva som er greit og trasse på og ikke. Vi hadde det samme problemet her, lille gutt nektet og sitte på fanget til papapen, da vrei han seg og alt, fordi han var så lenge på jobb hver dag. men da fikk han heller ikke komme opp på mitt fang rett etterpå, det blir litt sånn at du tilatter henes trass. og da blir det også hun som kontrolerer deg Hvis du aldri skal gjøre noe fordi hun griner med det, så hva kan skje senere da?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Jeg ville sagt ofte til henne at jeg var glad i henne og gitt henne mye fysisk nærhet og kos, men og vært beinhard på at pappa er like god og at hun IKKE på noen måte får viljen sin selv om hun illskriker når pappa gjør tingene. Det er viktig at du da støtter opp samboeren din og sier til datteren din at "jo, nå skal pappa hjelpe deg, for han er akkurat like flink som jeg er!" og på alle måter viser at du mener det du sier også. Alle våre har også hatt perioder der bare en av oss skal gjøre alt, men vi har aldri latt dem få viljen sin her, og det har da også gått over veldig fort.
samu Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 har dere grenser, og følger dem? høres ut som venninna mi sin situasjon detta.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Det høres ganske kjent ut dette her ja Vi har en datter som blir 3 år i september som er super mammadalt for tiden. I tillegg har hun et voldsomt temperament, og ingenting vi gjør er riktig. Spesielt ikke når pappaen skal gjøre det. Tror det har litt med alderen å gjøre, men som du skriver så kan det godt være sjalusi også. Vår har en lillebror på 5 mnd, og etter at han kom vil hun også gjerne være baby. Skal helst ha grøt til kveldsmat, vil ligge på fanget som en baby og gjerne ha melk på flaske. Men det har blitt bedre, så tror dere bare for ta tiden til hjelp. Er også helt enig med det Alva skriver om å fortelle hun hvor glade dere er i henne, og gi henne endel kos og omsorg. Det er en tøff periode for de små. Og når det kommer til at hun ikke vil ha hjelp av pappaen, så er ikke det akseptabelt. Selv om det er "enklere" at du tar hun hvis hun skriker på deg, så er det håpløst i lengden. Og sannsynligvis ikke noe morsomt for samboeren din heller! Så ha tålmodighet og vær konsekvent, så skal du se at det blir bedre
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Hun får får mye omsorg og kos, og jeg prøver å fortelle henne at jeg er like glad i henne som i babyen Vi må nok bare skjære igjennom og la henne trasse antakelig, og ikke la henne få viljen sin ihvertfall. Men det er lett la henne får det når hun skriker så høyt at naboene må begynne å lure på hva vi driver med her.. Pappaen har vært mye borte på jobb helt siden hun ble født, og har stort sett vært hjemme bare i helger og ferier. det er nok sikkert en del av årsaken. Nå begynner han snart i ny jobb, og blir borte 2 uker og hjemme 3 uker så håper at det vil hjelpe litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå