Gå til innhold

Lurer på om kollegaen min er dement...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare skrekkelig distre. Det er slitsomt å forholde seg til henne, hun forteller de samme historiene igjen og igjen og spør om de samme spørsmålene omtrent hver dag.

Hun er 44, så alderen burde vel tilsi at hun ikke er dement... eller?

Vi har jobbet sammen i to år, og fortsatt bruker hun ofte feil navn på meg når hun snakker til meg. Og jeg retter på henne, og da beklager hun. Allikevel skjer det igjen dagen etter.

Fortalte henne at jeg var gravid, og det synes hun var så hyggelig.

Så kommer hun til meg tre uker senere og sier at hun har hørt rykter om at jeg skal ha baby. Da ble jeg nesten ille berørt, og visste ikke helt om jeg hadde lyst til å si at dette snakket vi jo om for tre uker siden.

Så jeg svarte at "ja, det trodde jeg da du visste", men hun bare smilte og sa at nei, det hadde jeg ikke fortalt henne.

Hva kan dette være? Tidlig demens, eller kan hun være så selvsentrert at hun egentlig ikke hører etter når folk snakker til henne? Går det an å være så distre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Demens kan absolutt ramme i 40-åra, men distre er en mer sansynlig forklaring..

Skrevet

Hehe, jeg tror dette er av de grusomme damene som later som om de lytter når man snakker, men ingenting blir lagret. Har vært borti et par sånne.

Skrevet

men man kan da ikke glemme at man har fått høre at en person er gravid!!

jeg ville ikke trodd det bare var distre.

snakk med sjefen, og spør om hun har opplevd det samme

Skrevet

Min mamma er litt sånn, er ikke dement, men det er noe med hukommelsen hennes. Hun har noen andre diagnoser og så vidt jeg har forstått henger det sammen med en av disse, uten at jeg husker hvilken..

Hun har en form for epilepsi, hjerteflimmer og revmastisme. At korttidshukommelsen er omtrent som på en gullfisk har visst sammenheng med noe av dette.

Skrevet

Fostermoren min var slik. Det viste seg at hun hadde svulst på hjernen :(

Skrevet

hun burde da ha fått med seg navnet til kollegaen sin etter 2 år. da er det ikke bare korttidsminnet vettu

Skrevet

hun burde da ha fått med seg navnet til kollegaen sin etter 2 år. da er det ikke bare korttidsminnet vettu

Sjefen min sa feil navn på meg i over 2 år..
Skrevet

blows my mind. ikke normalt

Skrevet

blows my mind. ikke normalt

Hadde tatt det personlig hvis dun husket andres navn, men hun er eksepsjonelt dårlig på dette feltet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...