Gå til innhold

Amming i syden/Spania..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Spania når minste snupp er 11 uker, og lurer så fælt på hvordan jeg skal gjøre det med amming og bad. Noen med erfaring?!

 

Puppen vil jo smake enten saltvann eller klor... Også er jeg livredd for å få betennelse. Tar med mange bikinioverdeler så jeg bare kan bytte til tørr så fort jeg kommer opp av vannet, men bør jeg vaske / tørke over puppen?! Har hørt om små som ikke vil ta brystet spesielt etter saltvannsbad (forståelig nok egentlig).

 

Hilsen uvitende :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Spania nå med en på 4 mnd. Hadde med ammesjal så jeg slapp å lufte puppen i all offentlighet på stranda og ved poolen. Barnet ammet som vanlig og vegret aldri. Jeg byttet ikke overdel, for det er jo så varmt at kald blir man uansett ikke! Gikk helt fint! Ta med brystpumpe om du er redd for betennelse. Får du antydning til spreng eller ubehag, så pumper du og ammer ofte. Om barnet suger korrekt og du ikke er sår, så går det sannsynligvis helt greit.

Skrevet

Var i Spania nå med en på 4 mnd. Hadde med ammesjal så jeg slapp å lufte puppen i all offentlighet på stranda og ved poolen. Barnet ammet som vanlig og vegret aldri. Jeg byttet ikke overdel, for det er jo så varmt at kald blir man uansett ikke! Gikk helt fint! Ta med brystpumpe om du er redd for betennelse. Får du antydning til spreng eller ubehag, så pumper du og ammer ofte. Om barnet suger korrekt og du ikke er sår, så går det sannsynligvis helt greit.

 

Takk for svar :-) Ammesjal har jeg, så tenkte ta med det! Fikk tips om å ta med ei flaske rent vann å evnt skylle puppen med, om salt melk ikke skulle falle i smak!

 

Vi gleder oss til tur, og pumpa skal med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...