Gå til innhold

Hvor mye malt har du oppi mme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye mme har du (ml) og hvor gammelt er barnet?

Skjønner ikke helt hvordan jeg kan se om jeg har for mye eller for lite. Han har jo regelmessig avføring, men det varierer sånn, ene bleie er det bløtt, andre hardt, og den tredje kan være fin. Han får 150 ml og en teskje malt på hver flaske.

OG, går det ann og ha i malt i kokt vann, så sette det i kjøleskapet for avkjøling slik at jeg slipper blande malt i nårr han er sulten igjenn?

Videoannonse
Annonse
Gjest sandyBay1
Skrevet

Jeg koker opp ca 800ml dgl og tilsetter halv spiseskje malt. Fordeler dette på flasker og setter i kjøleskapet :)

Når poden trenger mat, så tilsetter jeg bare mme. Men til grøten og middag, får han gjerne litt sviskepurè.

Avføring ca 2 hver dag :)

Skrevet

Ja, men nå er min bare 8 uker gammel så lager mme etterhvert som han blir sulten:) Tenker mest på dere med baby under 4 mnd :)

HI

Skrevet

Jeg bruke bare en liten dråpe i en fl med 160mm, mme, tenkte slik at visst jeg ser fargeforskjell på vannet er det for mye. og spes visst baby har regelmessig avføring og den varierer, ellers gjorde jeg slik som sandybay kokte opp en liter vann og hadde i ca en halv ts. Ga ikke svisker eller noe annet.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Gjorde det samme for 3 uker siden når han var under 4 mndr. Gjort det fra dag 1, siden jeg har supplert med mme ved siden av morsmelk :)

Men ungen var sulten og dermed grøt fra 3 1/2 mnd ca :D

Skrevet

Dette var før 4mnd hun sluttet med malt ved 4mnd :)

Skrevet

Hei! Bare et spørsmål fra en førstegangs... Regner med jeg må bruke mme når poden kommer til verden pga en større brystoperasjon. Hvorfor bruker dere malt i mme? Er det fordi barna er plaget med magen? Eller er det noen næringsstoffer de skal ha fra det? Innbiller meg at det er en del sukker i malt? Gir dere det hver dag, ved hvert måltid? Enn hvis jeg gir ferdigblandet mme?

Huff, mange spørsmål, håper noen kan svare. :)

Skrevet

Enda en lur ide for å gjøre flaskemating enklere, blande malt i, Så sette i kjøleskap :D Kjekt...

Jeg bruker malt mest pga helsesøster sa at dersom jeg bare ga mme så måtte jeg supplere med malt. Det er vel mest pga at barnet ikke skal få hard mage. Uten at jeg skal si jeg er helt sikker. Står masse av det på nettet:)

Jeg har til nå, gitt litt i hver flaske, men nå skal det oppi etter oppkok før jeg setter i kjøleskap gitt!

Skrevet

Jeg brukte en halv ts malt på180 ml mme.

til nr 7: Brukte malt pga gutten min ble hard i magen og det ble vondt for ham å få ut avføringen, så dette hjalp visst mot det, fikk råd av helsesøster. Jeg hadde ikke trengt det om magen hadde fungert normalt, men mme kan være hardt for små mager, og trenger litt tilvenningstid, og derfor er malt et hjelpemiddel:-)

Skrevet

En skal helst ikke bruke malt, kun om nødvendig.. Kan ha motsatt virkning, og kan gjøre bare mye verre :/

Skrevet

Jeg har bare brukt malt i perioder når det har vært nødvendig. Har 3 flaskebarn, og man må bare prøve seg frem hva babyen trenger. Men jeg pleide å koke en 2 dl vann og blandet i ett par skeier med malt, så hadde jeg dette i mme etter behov. Lot det stå noen dager i kjøleskap før jeg kastet det.

Trenger din baby malt? Eller gir du bare fordi noen har rådet deg til det? I så fall vil jeg si at du bør droppe det og heller se om det faktisk er behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...