Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Jada, hver alder har sin sjarm osv, men de fleste av oss har vel en alder på barna der dere synes det er ekstra gøy? Nå har jeg ikke kommet lenger enn til vel 9,5 år, så min erfaring strekker seg ikke lenger enn det, men foreløpig synes jeg ca 6 år og opp til nå er helt nydelig. Da er barna store nok til å klare seg selv på veldig mye (går på do selv, dusjer selv, kan lage seg mat selv, rydde etter seg, kan være alene ute, alene hjemme litt osv), men samtidig små nok til at jeg stort sett vet hvor de er, de forteller meg alt de driver på meg og er fortsatt litt kosete og "mammaete" Skulle gjerne frosset dem fast i denne alderen her.
Mikkemafian Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Jeg har ikke kommet til 6 år ennå, så jeg har enda mer begrenset erfaring, men foreløpig leder 1,5-2 år. De er så utrolig sjarmerende og nydelige i den alderen:)
PintSizedDictator Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Jeg har en på snart 10 og en på 5 og må si at jeg elsker begge de aldrene. Hun eldste er veldig filosofisk over livet og kan finne på å si de rareste ting, som at å brekke foten er tross alt bedre enn ingenting. Den kom helt ut av det blå, etter mye tenking så jeg aner ikke hva hun satt å funderte på. Og så kom hun hjem en dag og sa at; "Vet du mamma, den farligste mannen i verden er gjerningsmannen." Minstemor er vel bare generelt gøy fordi hun er en liten båndopptaker og plukker opp ord som egentlig er alt for "voksne". Som da vi sto i butikken i kø og hun skulle gi uttrykk for sin frustrasjo;. "Gud så patetisk dette er!" Men jeg er også veldig glad i ett-to års alderen når de skal lære å prate generelt og slikt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Jeg synes det blir bedre jo eldre de blir. Eldste er bare fem foreløpig, så jeg forventer bare at det blir bedre.
Netti*** Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Vanskelig spørsmål. Har 3 nokså store nå. Elste har bare ett år igjen før ungdomsskolen. Og det er jo lettvint fysisk med mye mere jobb psykisk å ha store barn. Men liker det. Er også veldig glad i perioden 0-3 år. Syns de er så hærlige da. Men du er jo hele tiden nysgjerrig på hvordande utvikler seg så største privilegiumet som foreldre er jo å få med seg utvikling fra de ernyfødt til voksne... Så gleder meg over hver dag :-)))
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Foreløpig liker jeg småskole tiden best, men har ikke forsøkt eldre barn. Min mor likte best å være mor til tenåringer.
Honningmelon Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 Har en på 8,5 år, 5,5 år og 15 mnd. Etter erfaring med de to eldste, syns jeg 2 års alderen var veldig morsom. De sier så utrolig mye rart i den alderen. Men, jeg trives veldig godt med alderen eldste er i. Han fikser stort sett det aller meste selv, og vi kan ha samtaler som faktisk er interessante ;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2012 Foreløpig liker jeg småskole tiden best, men har ikke forsøkt eldre barn. Min mor likte best å være mor til tenåringer. Jeg lurer på om jeg også kan havne der. Jobber som lærer på ungdomsskole og elsker tenåringer, men vet jo at det nødvendigvis blir noe helt annet med egne tenåringer i hus. Men ja, småskolealderen er herlig Jeg synes jo også at de andre barna er herlig i den alderen de er, som 5-åringen som sier så utrolig mye rart, og vesla på vel 2,5 år med sine søte fakter, men gleder meg likevel til de blir litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå