Gå til innhold

Like barn leker best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på parforholdet nå. Man hører jo sånne uttrykk som at like barn leker best, eller at motsetninger tiltrekker hverandre, m varer ikke. Eller at d er klassisk med en pratende dame og stille mann.. Vel, samboern min og jeg er ganske ulike når d kommer til å være utadvendt og innadvent. Jeg kommer lett i kontakt m folk, prater lett med hvem som helst, er lettlivet og smilende. Han trenger litt mer tid, prater, m er kanskje ikke den som innleder samtalen best, er litt tyngre på et vis, mer stille og liker seg bedre i eget selskap i større grad enn meg. På den andre siden blir jeg lett kjempe glad og kjempe lei meg (altså ikke manisk, m større svingninger enn han), mens han er mer stabil, blir glad og lei seg han også men ikke i samme grad. Han er ofte den som holder beina mine på jorda når jeg bekymrer meg eller blir stressa, han klarer å se mer objektivt på ting og roer ned.. Vi utfyller hverandre derfor på et vis. M mange ganger lurer jeg på om jeg burde funnet meg en mann som er mer som meg? Ville vi hatt d mer gøy da? Eller ville d hele blitt kaos? Noen som har tanker rundt dette? Noen som har samboere som er ulik slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå veldig bra å være ulik, så lenge man aksepterer og respekterer hverandres ulikheter. Ofte er det slik at man søker hos den ande egenskaper man har lite av selv.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg tror ikke at man nødvendigvis trenger å være så like når det kommer til interesser og personlighet. Men at det kanskje er viktigere å f.eks ha de samme verdiene i livet?

Mannen min og jeg er også ganske ulike på visse punkter. Han elsker å sove lenge, jeg står alltid tidlig opp. Han er rolig og hisser seg sjelden opp, jeg har et temperament uten like. Han er super nøye på alt han foretar seg (når vi blant annet pusser opp), mens jeg trenger ikke å bruke vater på hver planke når vi bygger et gjerde på flere hundre meter ;)

Med dette så føler jeg at vi utfyller hverandre på en god måte, samtidig som vi ser ganske likt på livet, oppdragelse og hvilke ønsker og tanker vi har for fremtiden.

(Og jeg er veldig glad for at han ikke mer mer lik meg, fordi to med mitt temperament ville lett kræsjet skikkelig ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...