Gå til innhold

hvor mye malt gir dere flaskebarna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster så jeg skulle gi en tesje per flaske, men er ikke det litt mye?? Hun har avføring annenhver dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prøve deg fram. Men hvis magen er helt fin, så er det ikke sikkert det er nødvendig.

Vi dypper tuppen av skeia nedi malten, men gir ikke til hvert måltid. Han er 2,5 mnd.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ga en halv t-skje i annenhver flaske. Det fungerte bra her.

Jeg vil anbefale deg å begynne å det små og prøve deg frem til hva som passer best for din baby.

Skrevet (endret)

jeg ga kun malt i kveldsflaska over en periode, hun gikk på do annenhver dag uansett hva jeg gjorde. Om hun er fin i avføringfen/magen er det ikke nødvenmdig med en tesje i hver flaske gjennom dagen :)

Prøv deg litt frem, malt er ikke skadelig, det er jo et naturmiddel.

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Brukte bare en dråpe i hver flaske av og til fikk hun ingenting, kjøpte bare ett glass malt hun stoppa og få da hun var 4mnd tror jeg, det var ikke senere hvertfall :) små babymager kan bli "avhengig" av malten i melka og da må du trappe ned mye styr så prøv deg frem litt og litt, en hel ts høres mye ut og det høres ikke noe spes godt ut heller :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her dupper vi ts tuppen ned i malten, lar det meste renne av igjen, også blander vi det inn i melka, og det er hvertfall mer enn nok hos oss.. Tror rett og slett du bør prøve deg frem, beste er nok å teste ut litt, så øke om det er behov.

Skrevet (endret)

Hei, vi ga ikke malt i det hele tatt, siden magen hennes klarte seg fint uten. Hun hadde avføring minst en gang daglig.

Avføring annenhver dag er vel helt greit? Så lenge hun ikke virker som om hun har problemer med "systemet", ville jeg avventet å gi malt, jeg. Det er jo bare ment som hjelp hvis avføringen blir for treg, og barna kan fort få andre problemer (f.eks. mere luft i magen) av malt, så det er ikke noen vits i å tilsette det hvis det ikke er behov for det. :)

Og hvis du trenger å tilsette malt, ville jeg startet veldig forsiktig, og bare dyppet en teskje nedi i starten (altså ikke fylle den, men bare det som henger på når du dypper den såvidt nedi, ca. mengde tilsvarende en dråpe eller to). De blir fort vant til malten, så selv om de kan trenge en hel teskje etter hvert, gjør de ofte ikke det i starten.

Endret av minni75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...