Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Har inntrykk av at flere her inne synes det er kjedelig og en plikt å gå i bryllup, snarere enn en dag for å feire kjærligheten for to. Er det slik de fleste her inne føler det? Jeg personlig elsker å gå i bryllup, romantisk og rørende. Men det kan virke som noen sliter litt med at all oppmerksomhet skal på bruden og brudgommen. Skal selv gifte meg snart og håper virkelig ikke at noen av gjestene synes bryllupet bare er et ork.
MrsBlidfis Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Har storkosa meg i de to bryllupa jeg har vært i (utenom mitt eget såklart)! Og er litt lei meg for at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å oppleve flere bryllup!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Bryllup er veldig koslig og ja, rørende, og nei; ikke plikt. Men jeg blir ganske oppgitt over bridezillas og overdådig dill og dall, da blir jeg faktisk litt kvalm. Dessuten blir jeg temmelig oppgitt og nesten skremt når bryllupet utvikler seg til rene rølpefesten utover sen kveld og natt, der folk drikker med "begge hendene", spyr og herjer. Jeg er nok større tilhenger av litt tradisjonelle brylluper, og gjerne litt "bondebryllup-aktig".
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Har inntrykk av at flere her inne synes det er kjedelig og en plikt å gå i bryllup, snarere enn en dag for å feire kjærligheten for to. Er det slik de fleste her inne føler det? Jeg personlig elsker å gå i bryllup, romantisk og rørende. Men det kan virke som noen sliter litt med at all oppmerksomhet skal på bruden og brudgommen. Skal selv gifte meg snart og håper virkelig ikke at noen av gjestene synes bryllupet bare er et ork. Bryllup er stort sett et jævlig dyrt ork av et pliktløp.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har faktisk ikke vært i noen bryllup i voksen alder, og husker ikke så mye fra det jeg var i da jeg var 5-6 år. Kjenner ingen som skal gifte seg i nærmeste fremtid, så vil tro det neste bryllupet jeg skal i, blir mitt eget
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Dere som synes bryllup er et ork, er dere gift selv;)? HI
81-Mamma<3<3 Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Kan være begge deler! Hvis noen nære gifter seg, Kjempe gøy! Men ikke like gøy hvis det ikke er så nære venner. Jeg har vært i et bryllup der jeg aldri hadde møtt verken bruden eller brudgommen. Er begrenset hvor gøy det er å høre familiene deres tale så og si hele kvelden. Men det er jo slik bryllup er! Bryllup er også dyrt og krever endel tid! Skal begge i utdrikningslag går det to dager/Evt helger på det. Det er ofte dyrt, og jeg har ofte opplevd å ikke kunne være med på ting fordi jeg har vært gravid og slikt. Da koster det gjerne mer enn det smaker, for å si det slik! Endel bryllup har vi måtte reist til også, og overnattet. Klart jeg kommer hvis ei god venninne skal gifte seg! Og jeg synes somregel det er kjekt m bryllup! Men det blir raskt veldig dyrt! Vi har siste årene blitt invitert i ca to bryllup i året. Det går mye tid å penger på det! Så jeg må innrømme at jeg ikke alltid jubler når vi blir invitert i bryllup..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Plikt. Det er dyrt, forferdelig kjedelig, stivt og ukomfortabelt. Selve vielsen er romantisk og hyggelig, resten er noe jeg gjør fordi jeg må. Gruer meg hver gang.
holahopp Skrevet 24. juli 2012 #11 Skrevet 24. juli 2012 jeg var akkurat i bryllup og jeg var forloveren. Bryllupet i seg selv var fint det, men jeg ble litt trist for det var omtrentlig bare par der og følte litt på at jeg ikke har noen selv. Etter talen jeg holdt så ville jeg være litt for megselv egentlig for ble så mye rundt meg spesielt siden jeg fikk så liten informasjon. Jeg syns man sitter for lenge ved bordet...6 timer ved bordet syns jeg er mye. Da syns jeg heller at man kan ha noen taler når det er kake og kaffe og litt dans. I det bryllupet jeg va ri nå så var de tikke nok drikke i løpet av middagen..siden middagen varte nesten 2,5 time syns jeg det var for lite med påfyll engang. Ikke det at jeg skal bli full, men etter alle skålene så var det jo ikke noe mer drikke igjen... Men har vært i 2 andre bryllup til familie og de har vært mye "løsere" vært mer en fest og ikke bare taler..
valkyrien Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 Synes de fleste bryllup er kjedelige, evigheter med taler, oppstyltet og altfor formelt. Gjerne med en skikkelig Bridezilla som skal detaljstyre ALT, til og med gjestenes kler og tilbehør. Noen få bryllup er koselige, det er gjerne de som er litt uformelle, og har en mer avslappet brud. Skal i et bryllup neste år, som er mer som et tradisjonelt bondebryllup, og det gleder jeg meg veldig til. Og ja, jeg er gift selv. Tinghuset med kun vitner tilstede, uten fest og oppstyr.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Det er begge deler. Noen gøyere enn andre. Gjennom regulerte bryllup, uten humor er ikke gøy. Synest også det kan være temmelig dyrt. Folk forventer gaver på kurvert prisen, og da kan det bli dyrt. Penger jeg heller hadde ønsket å bruke på andre ting.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 Kjedelig plikt som jeg unngår som best jeg kan. Er gift selv, men hadde vielse på et dommerkontor og en enkel middag med et vennepar etterpå.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. juli 2012 #15 Skrevet 24. juli 2012 Ja uten tvil. Blir like stresset hver gang det kommer et håndskrevet brev i posten. Puster lettet ut når det ikke er en bryllupsinvitasjon. Kan faktisk ikke fordra klassiske/vanlige/standard brylluper. Er gift selv og hadde kun nærmeste familie og forlovere + barn på feiringen etterpå. Hadde heller ikke brudekjole eller andre prinsesseremedier.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Vi giftet oss i hovedsak ikke for bryllupet slik jeg har inntrykk av at mange gjør. Selve bryllupet var noe vi bare ville ha overstått, så på det som et ork, så det tok en del år før orket å gjøre det. Men vi skulle gjerne vært gift før.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har vært i tre bryllup de to siste årene og de har vært fantastiske alle 3. Har storkosa meg. Så absolutt ikke noe pliktløp.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Jeg takker pent for invitasjonen, smiler, gråter noen tårer i kirken og under gode taler, nyter maten (forhåpentligvis), synes det er hyggelig at familie og venner gifter seg - men bortsett fra det, synes jeg at bryllup sånn generelt er kjedelig. Og ja, jeg er gift og det var en fantastisk dag, for oss.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #19 Skrevet 24. juli 2012 Kommer litt an på. En venninne av meg sa det slik(som singel): Du kommer i bryllupp og noen skal gifte seg mens jeg selv ikke har kjæreste. De jeg kjenner best er brudeparet, og de har ikke tid til å prate med meg. I dag er hun selv gift, og jeg var i et koselig bryllupp hos henne!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #20 Skrevet 24. juli 2012 Jeg synes å gå i bryllup ofte er mer stress en kos. Dyrt med gave, utdrikningslag og ofte reise og overnatting. Alle mulige fjollete detaljer som man presser gjestene inn i. Noen eksempler jeg har vært gjennom er polonese, ballkjole"tvang" og en kanefart som var iskald og tåkete. Er gift selv og hadde et stort bryllup, men mye mer avslappet i stilen enn mange av bryllupene jeg har vært i tidligere.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #21 Skrevet 25. juli 2012 Begge deler! Hvis det er nær familie eller venner er det som oftest stas, men hater når middag og taler drar ut i en evighet uansett. Har takket nei til et par invitasjoner fra (ikke så nære) venner, under påskudd at jeg var bortreist den aktuelle datoen. Takket nei rett og slett fordi det er dønn kjedelig å være i et bryllup hvor du ikke kjenner noen av de andre gjestene, dessuten er det dyrt. Sendte da heller ikke gave. Mulig det er kjipt av meg, men jeg takket nei i god tid, og har ikke dårlig samvittighet for det. Er selv gift, og ble overveldet over hvor mye penger vi fikk i gaver (ønsket oss penger til bryllupsreisen). Noen gav ikke penger, og tydelig ganske rimelige gaver - og det var helt greit det og! Satte ikke og gjorde regnskap i ettertid per gjest ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #22 Skrevet 25. juli 2012 Med unntak av "rølpefest"-bryllup og bryllup der jeg ikke kjenner noen andre enn brudeparet syns jeg generelt bryllup er trivelig:-)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #23 Skrevet 25. juli 2012 bryllup er grusomt. rett og slett kjedelig.. jeg bryr meg ikke så mye om pengene vi bruker på gaven. bryllup er bare - ja.. noe av det værste jeg vet. har vært i 6 bryllup og alle er like kjedelige. Nå må det sies at jeg nok er veldig lite "klissete og romantisk" av meg, og jeg får fort nok. Men jeg klistrer på meg smilet og går i bryllup til gode venner av respekt. men jeg er gift selv. det var en fin dag - for oss
Gjest Kira med en av hver Skrevet 25. juli 2012 #24 Skrevet 25. juli 2012 Jeg må innrømme at bryllup er litt kjedelig Tror vi har vært i minst 2 bryllup hver sommer de siste tre-fire årene, og det kommer flere de neste årene. Det er kjempe koselig å bli invitert, og jeg er veldig glad på vegne av brudeparet. Men jeg er en person som synes det er litt kjedelig å sitte så lenge ved bordet. De fleste bryllupene har middager som varer litt langt over midnatt, og man er sliten før desserten. Skjønner at det er mange som ønsker å si noe, men 17-20 taler blir litt i overkant for meg. Siste bryllupet jeg var i denne sommeren var forøvrig veldig flott. Der var brudeparet opptatt av at alle skulle få en flott dag, og ikke minst en flott fest etterpå. Derfor sørget de for at middagen var ferdig omkring kl 2130. Så var det fest med DJ, kake og noe godt i glasset etterpå. Supert bryllup etter min mening Og ja, jeg er gift jeg også. Giftet oss i utlandet med forlovere, og hadde en uformell fest for venner da vi kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #25 Skrevet 25. juli 2012 Tja, seks timer ved bordet er i overkant av hva jeg synes er gøy. Er bruden et petemeter som skal detaljstyre alt blir også det i overkant av hva jeg synes er kult. Rosakliss er jo ikke min stil, og jeg har aldri drømt om bløtkakekjole selv, så tja, bryllup er fint det - men kanskje litt kjedelig. Selv hoppet vi over alle taler og sanger, hadde grillfest i fine omgivelser og alle mann kosa seg. Billig ble det jammen også, så vi talte brydde oss aldri om summen på gavene vi fikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå