Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 De kommer jo her kun for og tyne oss for penger, stjele og forsøple..
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Fordi de er mennesker som har det vondt og er fattige. Gir bare enda mer penger til de nå enn for 1 mnd siden når de ikke var i media. For ett år siden ble det snakket så mye om toleranse og om kjærlighet om hvordan vi nordmenn som stod med rosen som ett symbol på at vi står sammen, hvor et det blitt av nå. long gone spør du meg.
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 synd på barna som blir født inn i det livet da. De velger jo ikke det.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Fordi de er mennesker som har det vondt og er fattige. Gir bare enda mer penger til de nå enn for 1 mnd siden når de ikke var i media. For ett år siden ble det snakket så mye om toleranse og om kjærlighet om hvordan vi nordmenn som stod med rosen som ett symbol på at vi står sammen, hvor et det blitt av nå. long gone spør du meg. Det er jo slett ikke long gone. Rosen som symbol på kjærlighet og at nordmenn står sammen er da aktuell. Nå står vi sammen mot sigøynerne.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Fordi de er fattige og fordi de herses med i landene de kommer fra. I Romania jevnes rombosetninger med jorda av bulldosere. I Ungarn (tror jeg) er det innført en regel som sier at det maksimalt kan være 10 % rombarn i en skoleklasse, med det resultatet at skolene i områder hvor romfolket er i flertall blir nedlagt. Og det ER synd på folk som må bo ute og leve av å tigge. Det sitter folk på gata i Oslo og tigger i ti minus i januar. Det må være et vondt og vanskelig liv, ikke faen om det er noe de gjør for forlystelsens skyld. Men jeg mener også at det er noe fundamentalt galt med romfolkets kultur, og dette er noe de må gjøre noe med selv. Kulturen er i bunn og grunn ikke skapende i det hele tatt, men baserer seg på å leve av andre. Dette har de kunnet gjort i mange århundrer, men det fungerer ikke lenger. De må vekk fra dette og inn i et levesett hvor de faktisk bidrar til å skape noe. Da kan de få det bedre, og da kan de også bli bedre tolerert.
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Fordi de er mennesker som har det vondt og er fattige. Gir bare enda mer penger til de nå enn for 1 mnd siden når de ikke var i media. For ett år siden ble det snakket så mye om toleranse og om kjærlighet om hvordan vi nordmenn som stod med rosen som ett symbol på at vi står sammen, hvor et det blitt av nå. long gone spør du meg. Feil. du står sammen mot sigøynere. Jec står sammen med Det er jo slett ikke long gone. Rosen som symbol på kjærlighet og at nordmenn står sammen er da aktuell. Nå står vi sammen mot sigøynerne. Feil, du står mot sigøynerene uten noen rose. Jeg står fremdeles sammen med dem med rosen min.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 mvh statsadvokaten, kan ta seg av de, han får bytte ut cognac `en med ROM
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Ja, de lever fattig og det er leit, spesielt for barna. Men de har valgt å leve med en kultur hvor de reiser rundt, slår leir, og ikke kan ha en vanlig jobb pga reising. De forsøpler, stjeler og er genrelt en belastning for samfunnet ettersom de ikke bidrar i fellesskapet. Alle menneksker har forskjellige evner og bør selvfølgelig bidra med det de har kapasitet til. Men når et helt folkeslag blir en belastning for de rundt seg så er det ikke rart de blir fryst ut og sett ned på. Jeg syns ikke synd på de, og er veldig glad de ikke har slått leir i mitt nabolag.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Feil, du står mot sigøynerene uten noen rose. Jeg står fremdeles sammen med dem med rosen min. Skjønner ikke helt hva du mener med at du står sammen med dem. Hva er det du mener at norske myndigheter bør gjøre i denne saken? Bør det fortsatt være lov å tigge? Bør det være lov å slå leir hvor man vil, i parker, på kirkegårder og under broer? Hva skal man gjøre med boforholdene? Hva skal man gjøre med forsøpling og sanitære forhold?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #11 Skrevet 24. juli 2012 Fordi de er mennesker som har det vondt og er fattige. Gir bare enda mer penger til de nå enn for 1 mnd siden når de ikke var i media. For ett år siden ble det snakket så mye om toleranse og om kjærlighet om hvordan vi nordmenn som stod med rosen som ett symbol på at vi står sammen, hvor et det blitt av nå. long gone spør du meg. Feil. du står sammen mot sigøynere. Jec står sammen med Det er jo slett ikke long gone. Rosen som symbol på kjærlighet og at nordmenn står sammen er da aktuell. Nå står vi sammen mot sigøynerne. Feil, du står mot sigøynerene uten noen rose. Jeg står fremdeles sammen med dem med rosen min. Hehe, du skjønte ikke at den stupide generaliseringen var et resultat av din manglende evne till å være nyansert og saklig. Ikke overrasket
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 Fordi jeg bryr meg om andre. Hvordan vet du hva de har opplev? Har du vært i deres situasjon kanskje? Tydelig at du ikke klarer å sette deg inn i deres situasjon, da hadde du syntes synd på dem. Alle er ikke like rike, heldige og "vellykkede" som nordmenn født med sølvskje i hånden. Jeg er glad jeg synes synd på dem, for ellers hadde jeg vært ett platt og følelseskaldt, egoistisk menneske.. Hvis alle tenkte som deg, hvordan hadde verden vært da!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Fordi jeg bryr meg om andre. Hvordan vet du hva de har opplev? Har du vært i deres situasjon kanskje? Tydelig at du ikke klarer å sette deg inn i deres situasjon, da hadde du syntes synd på dem. Alle er ikke like rike, heldige og "vellykkede" som nordmenn født med sølvskje i hånden. Jeg er glad jeg synes synd på dem, for ellers hadde jeg vært ett platt og følelseskaldt, egoistisk menneske.. Hvis alle tenkte som deg, hvordan hadde verden vært da! Ja men, hva mener du vi skal gjøre i denne saken da? La alle som vil komme til Norge for å tigge komme, og la dem slå leir hvor de finner det for godt? Det blir for dumt om det blir en "skal vi synes synd på dem eller ikke"-diskusjon. Det er da vel ikke det som er spørsmålet! Hva skal vi gjøre med situasjonen som har oppstått? Ingenting? Jeg ser ingen av dem som uttrykker sympati med tiggerne komme med et eneste forslag til løsning på problemet? Skal vi bare la dem komme? Hvor skal de være?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 De spiller på vår samvittighet. Jeg gir penger til store organisasjoner og føler meg som et raust menneske. Men når jeg går forbi en tigger føler jeg meg som verdens usleste menneske. Det er ikke rett! Få forbud mot tigging, for jeg drar ikke til de store byene for å få dårlig samvittighet om sommeren lengre!
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2012 #15 Skrevet 24. juli 2012 Tja, jeg har vel aldri syntes at det var så vanskelig å føle medynk med mennesker som har lite, som ingen liker, som kalles for stygge ting og som jages. Mer medynk med dem enn med oss som går forbi og kjenner at det klør litt ekkelt i den ekle samvittgheten.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Tja, jeg har vel aldri syntes at det var så vanskelig å føle medynk med mennesker som har lite, som ingen liker, som kalles for stygge ting og som jages. Mer medynk med dem enn med oss som går forbi og kjenner at det klør litt ekkelt i den ekle samvittgheten. Ja du har rett på å si din mening - som du forøvrig har spredd i hele dag. Du bør bare sette opp telt i hagen med en gang, for hos slike som deg vil de gjerne bo gratis! Likevel er du i mindretall ifølge "liker" på innlegg i de største avisene i de siste 14 dagene. ca 90-10. Så de fleste har forstått at det ikke går an å tenke kyssklappogklem-tanker hele tiden. De har et statsborgerskap og må få hjelp fra sitt hjemland hvis de trenger. Det irriterer meg at folk tror de fattigste er her. De fattigste kommer aldri hit! De freidige gjør.. En Romania-boende kvinne satte spørsmålstegn over hvor flotte biler disse tiggerne har. Fattige? F.eks somaliere, der det kom frem i en reportasje på NRK1 at det er de rike som søker asyl i Norge. En reise til Norge kostet ca 40 000 kr pr person for noen år siden. Er virkelig somaliere generelt så rike? Det ble kraftig dementert i programmet. De rike vinner alltid, de fattige taper som vanlig. De fattige lever i slum i Somalia. Derfor - forby tigging og heller gi gaver/penger til f.eks rumenske organisasjoner hvis romfolk er så viktig for deg!
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Ja, jeg er støttemedlem av to store, profesjonelle organisasjoner, ikke primært rumenske, men humanitære, og der gir jeg penger. Og jeg bryr meg lizm ikke så veeeeeeeeldig om jeg "er i mindretall ifølge "liker" på innlegg i de største avisene i de siste 14 dagene"! Egentlig syns jeg det er et sunnhetstegn...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Ja, jeg er støttemedlem av to store, profesjonelle organisasjoner, ikke primært rumenske, men humanitære, og der gir jeg penger. Og jeg bryr meg lizm ikke så veeeeeeeeldig om jeg "er i mindretall ifølge "liker" på innlegg i de største avisene i de siste 14 dagene"! Egentlig syns jeg det er et sunnhetstegn... Hvis du ser for deg at vi skal ta disse inn i varmen er det 1 million romfolk som venter i spenning på resultatet i Spania. Det kan bli lite sykepenger/attføring/pensjon i fremtiden, så her må du holde deg frisk og rask slik at du ikke skal trenge å tyne velferdsgodene våre.
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2012 #19 Skrevet 25. juli 2012 Mye rart du klarer å tolke inn i at ikke alle ser på sine medmennesker som et forsøplingsproblem.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #20 Skrevet 25. juli 2012 Mye rart du klarer å tolke inn i at ikke alle ser på sine medmennesker som et forsøplingsproblem. Har du fått med deg at politiet har gått ut i media flere ganger den siste tiden? De vil ha forbud mot tigging pga flere grove ran av mennesker i Oslo på lyse dagen og pga generell økning i kriminalitet av rumenere. Siden jeg har politi i familien vet jeg at de ikke sier alt i media, og at de går ikke ut med noe uten håndfaste bevis. (andre saker men dog) Oi, enda et oppslag av disse menneskene som krever respekt og gratis husvære som turister. http://www.osloby.no...er-6949672.html
ellen-propellen Skrevet 25. juli 2012 #21 Skrevet 25. juli 2012 Jeg syns synd på alle som bor i skur,ikke har penger,ikke har mat og som andre ønsker å utrydde
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #22 Skrevet 25. juli 2012 Man kan synes synd på folk selv om man tar avstand fra mange av handlingene deres og uten å vite hva som kunne være en god løsning for både dem og andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå