MammaBrum Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Jeg ser dette ikke er det travleste forumet, men så er det jo midt på sommeren også, men jeg prøver med et spørsmål likevel. Var på ordinær ultralyd i forrige uke og fikk da vite at jeg venter tvillinger - et lite sjokk ettersom jeg allerede hadde vært på to ultralyder hvor de bare så en! Men ettersom jordmor undersøkte de to små så kom det frem at den ene var en del mindre enn den andre og at de deler både ytre og indre fostersekk. Jeg har søkt en del på nett om transfusjonssyndrom (TTTS) og en ting som gå igjen er at babyene da får ulik mengde fostervann, men det er jo ikke mulig når de deler fostersekk. Finner ingenting om situasjonen med både ulik vekst og felles fostersekk. Skal på Riksen med en gang vi kommer hjem fra ferie, og regner med å få litt mer info da, men om noen vet om et nettsted eller en bok som omtaler dette blir jeg veldig glad! - Alt for mye av denne ferien går med til å gruble, bedre å finne svar om jeg kan!
sves Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Hei! Gratulerer med tvillinger i magen! Du har mye å glede deg til! Vet ikke noe om det du spør om siden mine tvillinger er toegget, men vill bare tipse om tvilling-forum.com, der er det mye mer aktivitet! I vært fall var det det når jeg var gravid, har ikke hatt tid å gå inn siden de ble født! Masse masse lykke til!!
Gjest SHOC Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 http://www.tvilling.no/index.php?page_id=4&article_id=30 Vi gikk til UL hver 14 dag pga fare for TTTTS fra uke 12. Men våre hadde hver sin foster sekk. Så ikke hørt om dette problemet før. Ved fødsel skilte de ca 500g så vi slapp operasjon. Hvor mange uker er du på vei? Og gratulerer forresten
MammaBrum Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2012 Takk Jeg er 19 uker nå, fant ut jeg hadde to inni der for bare ei uke siden, så det er veldig mange tanker som forstyrrer sommerferieroen, men satser på at det blir godt fulgt opp når vi kommer hjem.
MammaBrum Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2012 Fikk endelig tilgang til forumet på Tvilling-forum.com og la ut det samme spørsmålet det. Masse gode svar! Og det midt i ferien og på bare noen timer Så jeg anbefaler det forumet, selv om det var knotete å komme i gang der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå