Gå til innhold

Å begynne å studere når man er 32 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt taperfaktor over det? Føler meg litt teit som skal begynne på skolen igjen, og sikker "alle" kommer til å være 19-20 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det litt taperfaktor over det? Føler meg litt teit som skal begynne på skolen igjen, og sikker "alle" kommer til å være 19-20 år.

Jeg begynte å studere da jeg var 26 år og de fleste i klassen var på min alder faktisk. Eldste var 52. Yngste var 19, og det var kun tre stykker på den alderen av tilsammen 30 studenter.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tvert imot! Det vitner om ståpåvije og vilje til å gjøre noe med livet sitt :)

Jeg er kjempeimponert over de som tar utdannelse i voksen alder!

Skrevet

Mamma var over 50 da hun startet på master og jobbet fult.....

Skrevet

"alle" i 30-årene utdanner seg om dagen.

Snart er vi i flertall :)

Men helt alvorlig; utdanning er ikke lenger et endelig prosjekt. Noe mn blir ferdig med. Det blir mer og mer vanlig å etterutdanne seg, videreutdanne seg, i det hele tatt fortsette å utdanne seg gjennom et yrkesliv.

Skulle vært artig og visst gjennomsnittsalderen på en førtegangsstudent. Vil tippe den er høyere enn man tror.

Skrevet

Nei absolutt ikke! Om du tar en bachelor feks, så er du ferdig når du er 35 år, og da har du fortsatt 30 år igjen av ditt yrkesaktive liv. :) Sånn for å sette det litt i perspektiv. Viktig at du da gjør noe du trives godt med. En god investering i fremtiden synes jeg! :) Lykke til!

Skrevet

Godt å høre! Takk for svar. Regnet med at jeg var omtrent den eneste som ikke hoppet rett på studier etter vgs, og ser derfor for meg at det bare er ungsauer på høyskolene. Føler meg litt dum likevel, men jeg har jo andre erfaringer enn de da, og noen flere år på baken, så det kan jo hende jeg kan bidra med litt likevel ;)

HI

Skrevet

Godt å høre! Takk for svar. Regnet med at jeg var omtrent den eneste som ikke hoppet rett på studier etter vgs, og ser derfor for meg at det bare er ungsauer på høyskolene. Føler meg litt dum likevel, men jeg har jo andre erfaringer enn de da, og noen flere år på baken, så det kan jo hende jeg kan bidra med litt likevel ;)

HI

Det er ikke alle det er riktig for å starte studiene som 19-åring.

Selv var jeg 32, og det var helt riktig for meg.

Tror også det er positivt for arbeidsgiver. De pr en person som er ferdig med småbarn, har lang yrkeserfaring OG er nyutdannet :)

Skrevet

Jeg begynte på min utdanning nummer tre da jeg var 32. Alderen spente fra 19 til 52 på studentene.

Det er ingenting taperaktig over å studere, uansett alder.

Skrevet

Jeg er 36 og begynner min utdannelse nr. 2 til høsten :-) Da jeg tok lærerutdanningen som 26-åring var vi en gjeng med aldersspredning fra 19 til 52 (så pussig at akkurat den aldersspredningen gjentok seg flere ganger i denne tråden). Ikke taper nei, du er en vinner! :-D

Skrevet

Jeg begynte som 29-åring, syv år etter tok jeg neste utdanning, og nå lukter jeg på den tredje, men ikke bestemt meg for om jeg egentlig orker.... You do the math på alder ;) På siste utdanningen min var det faktisk flere som var eldre enn meg også!

Det er aldri for sent. Min andre utdanning ble et stort pluss for min første og jeg kombinerer disse to i dag. Om jeg tar den tredje så kommer jeg også til å kombinere denne med de to andre, men vurderer å utsette den 5-10 år faktisk. I så fall blir jeg evig student ;)

Skrevet

Jeg begynte når jeg var 37 ;-). Eller...jeg hadde en helt grei utdannelse som lett ga jobb, men jeg fant ut at den typen jobb orket jeg ikke med tre unger og frem til jeg ble pensjonist.

Så nå er jeg straks ferdig utdannet fotograf etter tre år i lære :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...