Gå til innhold

Seteleie ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her inne har født barn i seteleie ?? Og er det noen som kan fortelle litt om det ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har. Helt greit. Fikk mye oppfølging, og ble passet godt på når jeg kom inn. Vannet gikk hjemme uten forvarsel, og 5 timer etter var hun ute. Fikk epidural med en gang jeg kom på sykehuset.

Skrevet

Takk for svar! :) Jeg har nemlig bare 5 dager igjen til termin og legen min fant ut i går at jenta mi ligger i seteleie. Siden jeg er førstegangsfødende så er jeg usikker på det meste.. Hvor stor var jenta di ?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var førstegangs selv, så husker hvordan det var:) har han sagt noe om at du skal ta røntgen av hoftene da? Det måtte jeg, for å sjekke at det var god nok plass, samt ta en vektestimering av babyen. Hun var ikke så stor som først antatt. Veide bare 2800...

Skrevet

Ja, jeg har tatt røntgen og forsøk på ytre vending i dag. jenta mi ble estimert til ca 3200 gram, og de sier at bekkenet mitt har bra størrelse og at dette skal gå bra.. men blir likevel litt bekymret.. :) men en får vel bare håpe på de beste.

Skrevet

Eg har også født jenta mi i sete, for 5 veker siden. Ho blei estimert til 3.3-3.4 kg ved termin, men var i underkant av 2.9kg;)

Ho er min første, så har ingen erfaring med hodefødsel..Fekk epidural som ikkje fungerte, og lystgass som eg blei kvalm av dei siste timane:P

Kunne ikkje vera i badekar el gå rundt, siden eg var kobla til 3 ledningar/slangar (drypp, epidural + ein elektrode som blei festa på babyens rompa).

Vondt var det (!!) men alt gjekk kjempe bra og baby kom ut, frisk å perfekt. Setebabyar må på ultralyd å sjekka hoftene sine nokre veker etter fødsel, å mi snupp hadde ingen skader.

Både eg å baby blei godt tatt vare på, å alt gjekk bra ;)

Masse lykke til, dette ordne seg;)

Skrevet

Det er så godt å høre andre sine erfaringer angående dette temaet, og ikke minst positive opplevelser :) Takk for det! Jeg håper nå egentlig at hun bestemmer seg for å komme raskt, slik jeg slipper å gå rundt å bekymre meg for mye.. :) Ble sjekket av jordmor på sykehuset i dag, og hun sa jeg hadde 2 cm åpning, er det da kjangs for at noe kan skje snaart ?? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...