Gå til innhold

Mulig for en seksåring å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lære å spille fiolin? Hun skal begynne på musikkskole, og har valgt dette instrumentet. Men er det verdt å prøve? Jeg synes det ser forferdelig vanskelig ut...

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Om de har klasser for seksåringer er det sikkert mulig for henne å lære det :)

Barna våre overrasker oss stadig - jeg syns enda det er rart at de kan og vet mye om ting jeg ikke har peiling på :)

Skrevet
Om de har klasser for seksåringer er det sikkert mulig for henne å lære det :) Barna våre overrasker oss stadig - jeg syns enda det er rart at de kan og vet mye om ting jeg ikke har peiling på :)

Det er ikke klasser, det er enkle elev-lærer-timer, og valgfritt mellom en rekke instrumenter, og altså tilbud fra første klasse. Alternativet hennes er piano, og det synes jeg også ser vanskelig ut, men vet iallefall om flere seks-åringer som er begynt på det...

Gjest Heartbroken
Skrevet
Om de har klasser for seksåringer er det sikkert mulig for henne å lære det :) Barna våre overrasker oss stadig - jeg syns enda det er rart at de kan og vet mye om ting jeg ikke har peiling på :)
Det er ikke klasser, det er enkle elev-lærer-timer, og valgfritt mellom en rekke instrumenter, og altså tilbud fra første klasse. Alternativet hennes er piano, og det synes jeg også ser vanskelig ut, men vet iallefall om flere seks-åringer som er begynt på det...

Men uansett så lenge de har tilbudet går det nok greit med jenta di også. Jeg mener at jeg har sett barn helt ned i 3-4 års alderen som har spilt fiolin.

Så kjekt for henne å lære å spille et instrument :)

Skrevet

Jeg var 5 år når jeg hylte til meg en fiolin, og jeg spilte/spiller godt.. Ble ingen kariere ut av det, men spiller fortsatt, nå han rin datter på 4 år startet å "gnikke" på den, så hun skal helt klart få lov til å lære, siden hun (som meg) valgte det selv :) (Jeg er forøvrig 27 år selv)

Skrevet
Jeg var 5 år når jeg hylte til meg en fiolin, og jeg spilte/spiller godt.. Ble ingen kariere ut av det, men spiller fortsatt, nå han rin datter på 4 år startet å "gnikke" på den, så hun skal helt klart få lov til å lære, siden hun (som meg) valgte det selv :) (Jeg er forøvrig 27 år selv)

*har min

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig å lære å spille fiolin for en på seks år. I barnehagen til datteren min lærer alle barna å spille filolin når de er fire år. Og de har opptreden med filolinspilling to ganger i året. Da spiller de to eller tre sanger. De er kjempeflinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...