Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære vene i dag er det så ille, ikke bare sånn underliggende som det pleier. Men virkelig, fryktelig kvalm. Sånn jeg vurderer stikke fingeren i halsen, for å bare få det overstått :-( takler ikke kvalme og spy så godt, og var virkelig ikke så ille med guttene mine. Er 8+4 i dag, og synest nesten litt synd på meg selv :-p vet self det er de som har det verre, og må ha nål i armen osv. Jeg klarer ennå å spise, men kvalmen gir seg liksom ikke.

Er noen andre også blitt " akutt kvalm"? er kvalm hver dag, men bare sånn bak drøvlen. Men i dag sliter jeg med å ligge flatt, for jeg føler jeg må spy da :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme båt ! Kvalmen kommer i ujevne bølger utover dagen, men spesielt på morgenen, og når jeg tydeligvis har drøyd for lenge med å spise. Jeg har kastet opp et par ganger, men kun om morgenen. Jeg er 8+3, og kvalmen har vart i to-tre uker, men den ble først skikkelig ille for rundt halvannet uke siden. Den er helt forferdelig intens, og jeg strever med å få i meg noe som helst mat og væske! Jeg har tatt av meg et par kilo forrige uke, så nå er jeg streng med meg selv; Jeg SKAL spise, om det så må ta fire timer å få ned ei halv brødskive, så får det så være... Mat må man ha!

Det verste er faktisk om morgenen, for da er jeg oppe mellom 3 og 5 for å tisse for tida, og samboerens vekkerklokke går 5-5.30, og jeg blir så sykt kvalm av den! Lyden av den, liksom. Det samme med vaskemaskin og tørketrommelen, og på det nye kjøleskapet vårt så har vi vifte, og den er grusom, for jeg hører den inn på soverommet (ligger vegg i vegg med det). Vi har også akvarium, og pumpa er helt gyselig å høre på... Bare tanken på slike lyder gjør meg dårlig.

Jeg synes fryktelig synd på meg selv til tider, men så er jeg glad for det også, for jeg tar kvalme som et sunt svangerskapstegn ;) Det er ille når det er på det verste, men når kvalmen gir seg litt utover dagen, tenker jeg at å være så kvalm må vel bety at kroppen står på høygir for å gi lille nurket mitt en god start på livet :) (Jeg fikk se bankende hjerte idag, etter to MA tidligere, og disse gangene har jeg ikke vært annet enn litt uggen) Så jeg er GLAD for kvalmen også, på et slags underlig vis!

Lykke til videre med kvalmen din ;)

Skrevet

De ukene (kjentes som år!) jeg gikk konstant kvalm, trodde jeg aldri at det kom til å gi seg heller. Men det har gjort det. Jeg har ikke fått tilbake normal matlyst, men bare det å slippe å våkne kvalm, og være kvalm hele dagen, er himmelsk. Det ga seg for meg rundt uke 14/15.

Eneste jeg følte hjalp var å få noe mat i magen ofte nok, at det gikk maksimal 3-4 timer mellom. Bare det å spise et eple, banan eller noe var nok som mellommåltid, måtte ikke være store måltider hver gang.

Riskaker funka bedre enn kjeks og sånt som "frokost" før jeg sto opp av senga.

Lukta av salami og å steke kjøttdeig gjør meg fremdeles uvell. Typisk at samboeren har fått helt dilla på salami...

Jeg var hjemme noen dager fra jobb, rett og slett fordi jeg ikke kom meg ut av badet, spydde og spydde og når jeg var ferdig sovna jeg som en stein og var helt utslitt.

Reisesyketabletter rådet jordmora meg om, og de hjalp også.

Skrevet

Jeg hadde den værste dagen så langt i går, i dag litt bedre. Men kvalmen ligger jo der og ulmer. Bare spydd en gang, 30.juni samme kveld testet jeg positivt ellers har det bare vært underliggende kvalme.

Så er sikkert heldig sånnsett.

Skal gå inn for ofte mat, kjøpt meg matboks med kjøling til jeg begynner i jobb om 3 uker. Er 12 uker den uken jeg begynner i ny jobb :-/ og tenker mat blir nok en utfordring. For vil ikke si noe før etter ordinær ul.

Hadde man bare kunne vendt seg til å være dorlig :-/

Skrevet

oææævvv den kvalmen kan jeg skrive under på, er 6+5 idag og har siden forrige fredag gått rundt med kvalme hele dagen, det gir seg i kanskje en liten stund også er det på han igjen. Jeg hadde EN dag med jobb igjen før ferien min, måtte gå etter noen timer på jobb.

Har heldigvis et skikkelig godt forhold til sjefen min ( hun vet jeg er gravid) så hun hadde ikke noe problemer med at jeg gikk tidligere idag..

Håper bare at dette her gir seg, for skal det holde på sånn her i 2 måneder til da går jeg på veggene altså... :o

Men som noen skrev her oppe, kvalme er jo et sunt tegn for lille knøttet sin del.

Måtte si det til en venninne idag; at dette lille frøet der klarer og lage så mye " trøbbel" er helt sinnsykt.. :P Håper kvalmen gir seg for oss alle etterhvert. =))

Skrevet

Ja i dag har jeg tom kastet opp :-/ Blæh

Håper kvalmen gir seg om ikke for lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...