Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppdaget du det? Hadde du symptomer, eller ble det oppdaget tilfeldig?

Jeg er gravid i uke 34 og har hatt en veldig problemfritt svangerskap. De siste ukene har jeg gradvis følt meg litt slappere, og har store problemer med å få sove. Har også hatt konstant hodepine i tre dager og litt smerter i øverste del av magen. Ikke veldig vondt, men litt ubehagelig. Jeg vet jo at alt dette kan være helt normalt så langt ut i, men jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på begynnende svangerskapsforgiftning.

Fastlegen min er på ferie, så det er sikkert umulig å få en sjekk/sykemelding hos legen. Har også store problemer med å gå fra jobb, da jeg er alene her (alle andre har ferie). Har time til jordmor på fredag, men det er kanskje litt lenge å vente? Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med nummen en og med nummer tre. Jeg hadde det mest med nummer en....oppdaget det ved at ene foten hovnet skikkelig opp. Ringte sykehuset som ville ha meg til sjekk og vips...masse proteiner i urinen, og blodtrykk på 155/190. Ble lagt inn med en gang.

Jeg merket ikke det høye blodtrykket noe jeg syns var ekkelt.

Ta en tlf til føden....like greit.

Skrevet

Ring føden. Jeg hadde svangerskapsforgiftning med første, og jeg overså symptomene lenge. Ble lagt inn etter en rutinekontroll og legen lurte på hvorfor jeg ikke hadde kommet før for det var i ferd med å utvikle seg i negativ retning. Det ble haste-ks samme kvelden. Jeg hadde symptomer som masse vann i kroppen, vondt i hodet, fikk ikke sove. Det var litt vagt, men jeg følte meg iallefall elendig. Men alle testene var klare på at jeg hadde det. Bedre å sjekke en ekstra gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...