Gå til innhold

ETTERSKUDDSVIS utbetaling via NAV....

Anbefalte innlegg

Gjest Adventstjerna
Skrevet

Hei,

Mulig dumt spm men jeg må spørre for å være helt sikker. Når man får foreldrepenger utbetalt av NAV står det følgende på NAV sine sider:

"Foreldre- og svangerskapspenger utbetales etterskuddsvis, og skal være på konto innen siste virkedag i måneden. Refusjon til arbeidsgiver skal være på konto innen den sjette i påfølgende måned."

Vil det si at utbetlingen 23 august er "lønn" for august eller juli?? Jeg starter min permisjon nå 1.august og lurer på om jeg da får første utbetaling i august eller om det ikke blir før i september? Min jobb lønner forkuddsvis så jeg blir gående uten inntekt i en måned.... Tror jeg.... Noen som kan hjelpe meg å få klarhet i dette, jeg grubler meg i hjel og tror jeg kompliserer det en del mer enn nødvendig. Skylder på at jeg er høygravid!!;-)

(og nei, jeg gidder ikke sitte to timer i tlf kø for å spørre NAV selv. Jeg bor i Oslo!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du nok lønnen for august utbetalt siste virkedag i august.

Skrevet

Mener du får i slutten av august ja! Hvis søknaden din er innvilget! Det er det de mener med etterskuddsvis iallefall! Tror det er uavhengig av arb giver siden NAV betaler deg, også arbeidsgiver etterpå. Nå har jeg allerede glemt hvordan lønnen din ble utbetalt, men hvis det var etterskuddsvis kan du jo risikere å måtte vente på lønn fra arbeidsgiveren etter permisjonen din.

Ble litt usikker nå, men tror NAV betaler fast i slutten av hver md uansett!

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon 7 juli og fikk foreldrepenger for juli nå 23 juli, så ja, du får foreldrepenger 23 august for august :-)

Gjest Adventstjerna
Skrevet

Tusen takk for oppklarende svar! Det var en lettelse å få det ut av hodet. Det er nok annet å bekymre seg for!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...