Gå til innhold

"Folk" med hunder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et fenomen som slår meg, som forøvrig ikke er så begeistret for hunder.

Hvorfor tillater enkelte å ha hunder oppe i sofaer, på fintepper osv.

De tisser og skvetter, og har da igjen naturligvis urin i pelsen, og gnur seg overalt.

Det samme med avføring. De tørker seg jo ikke akkurat i bakenden etter endt toalettbesøk, men likledes skal folk slippe disse dragene opp i sofaen, og la de slikke seg selv og andre i fjeset, med den lange ekle tungen.

Jeg trenger å ytre mine synspunkter og lette min byrde, he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hund.. men hunden ligger ikke på matta, å er ikke i sofaen! hunden har eget bur med matte som den ligger på...

når det er sakt, så vil jeg bare fortelle at bikja mi går rett inn i bure å vasker "sjura" eller å ha vært ute å tissa.. å det er ikke akkurat så det henger drit igjen i ræva på ho etter ho ha vært på do ute..

hunden har ikke lov å slikke oss eller barna i ansikte, å det gjør den heller ikke, da ho har fått klar beskjed om dette fra ho var liten valp :)

så for min del så stemmer ikke din beskrivelse av å ha hund med min oppfattning av hunden! :)

her i huset er hunden en viktig del av familien, vi har hatt Amy (hunden) i over 8 år nå <3

Skrevet

Her skulle egentlig sofaen være nei-område for bikkja, men slik ble det ikke.

Vet ikke hvorfor du har fått det inntrykket av at bikkjer og katter ruller seg i piss og dritt, men det gjør hvert fall ikke bikkja her.Han er kanskje ikke så godt trent at han tørker seg med dasspapir, men han slikker seg ren. Vil tro ei fuktig tunge gjør en like god jobb som dasspapir :)

Skrevet

Er en av dem med hund, vår hund som er en liten sak får kun være i en sofa ihuset, og er ellers lært opp til å holde seg unna ene stuen. Hunder er rensligere enn du antagelig tror de både vasker seg og de er rimelig renslige i forhold til toalettbesøkene sine. Så er det også sånn at de har et annet system enn oss med tanke på bakterier i munnen, de kan slikke og spise på skikkelig ekle saker men etter kort tid vil bakteriene være borte fra munnhulen igjen.......likevel er jeg forsåvidt enig i at slikking i ansiktet er unødvendig, vår hund får ikke lov og har vent seg til det, hva andre er komfortabel med får være opp til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...