Gå til innhold

Baby på 4 måneder som biter - AU!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre, og prøver dere vise damer her i tilfelle noen skulle ha noen gode råd tilgjengelig.

Snuppeline på 4 måneder blir fullammet, og de siste dagene har hun fått en særdeles dårlig og vond uvane: hun biter så sinnsykt i brystvorten! Hun tar tak, skviiiiiiiser brystvorta flat og draaaaaar. Nesten sånn at jeg tror hun synes det er gøy, for når mamma skriker "AU!" og "SLIPP!" og "NEI!" så flirer hun godt. Stønn.

Dette går jo rett og slett utover ammingen, for puppene er jo nå såpass såre (omtrent slik de var helt i begynnelsen av ammingen) så jeg omtrent kvier meg for å gi henne mat.

Kan det være at jeg begynner å få litt lite melk, tro? Storesøster begynte med fast føde rundt denne alderen.

Noen råd? I såfall: TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være at hun ikke er sulten lenger, eller at det er lite melk som kommer.. for så lenge de drikker så får de ikke bitt. prøv evnt å bytte til andre brystet fortere så hun hele tiden er opptatt med å drikke. :) etter et par "NEI!" fra min side begynte jeg å ta han vekk fra puppen/evnt gi den andre når han nappet i den og han ga seg fort med det og har ikke opplevd det etter at han fikk tenner, gudselov :) men hvis hun biter i starten kan det være treg utdrivning, og da kan du håndmelke i gang eller prøve nesesprayen syntocinon. Håper du slipper mere au :)

Skrevet
det kan være at hun ikke er sulten lenger, eller at det er lite melk som kommer.. for så lenge de drikker så får de ikke bitt. prøv evnt å bytte til andre brystet fortere så hun hele tiden er opptatt med å drikke. :) etter et par "NEI!" fra min side begynte jeg å ta han vekk fra puppen/evnt gi den andre når han nappet i den og han ga seg fort med det og har ikke opplevd det etter at han fikk tenner, gudselov :) men hvis hun biter i starten kan det være treg utdrivning, og da kan du håndmelke i gang eller prøve nesesprayen syntocinon. Håper du slipper mere au :)

Takk for svar :-)!

Nesten godt å høre at det er flere som har opplevd dette, hehe! Vondt er det!

Jeg synes det er litt rart hvis utdrivingen nå plutselig skal ha blitt treg, da ammingen har gått så greit i fire måneder - så jeg heller litt mot at det kanskje begynner å bli litt lite inni der...? At vi kanskje snart må over på litt mer fast føde.

Jeg har prøvd som du sier å legge henne raskt over på den andre puppen - med det resultat at hun har begynt å bite omtrent med en gang på den også :-(! Så begge er liksom like vonde, hehe!

Og ja, hvis dette fortsetter når hun får tenner så er det BYE BYE amming, altså :-)!

Skrevet

Huff ja det skjønner jeg. Men jeg hadde heller ingen problemer med utdrivingen de første mnd, jeg fullammet i nesten 7 mnd og de siste mnd brukte jeg den nesesprayen. Men om hun svelger så fort du legger henne til så er det ikke det som er årsaken hos deg da :) hvis det er lite så kan du jo øke litt? Legge til oftere evnt pumpe før du legger deg om kvelden og la henne prøve bitering hvis hun klør i tannkjøttet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...