Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Har vel rett på 1 dag fri med lønn ved slike ting. Har fått beskjed om at vesla trenger en voksen med seg de to første dagen. Normalt hadde jeg og mannen tatt en dag hver. Men, vi har i tillegg en gutt som begynner i første klassen også. Hva er reglene i slike tilfeller? Må vi ta ut feriedager?
Gjest uni kum Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Har man ikke rett på permisjon med lønn på slike dager? Hør med arbeidsplassen din.
Lady lovely locks Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Du har krav på 5 dager permisjon ullønnet i forbinnelse med bhg start. Første dag er nok barnet i bhg 2-3 timer, neste dag litt lenger sammen med dere. Er i fra tar man det i det tempoet barnet har behov for. I forhold til skolestart er første dagen gjerne på "kveldstid" ca kl 17. Da er jo familen med,
Gjest Ziva Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Du har krav på 5 dager permisjon ullønnet i forbinnelse med bhg start. Første dag er nok barnet i bhg 2-3 timer, neste dag litt lenger sammen med dere. Er i fra tar man det i det tempoet barnet har behov for. I forhold til skolestart er første dagen gjerne på "kveldstid" ca kl 17. Da er jo familen med, Første skoledag på kvelden? Her er det start kl 09.30.
Lady lovely locks Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Du har krav på 5 dager permisjon ullønnet i forbinnelse med bhg start. Første dag er nok barnet i bhg 2-3 timer, neste dag litt lenger sammen med dere. Er i fra tar man det i det tempoet barnet har behov for. I forhold til skolestart er første dagen gjerne på "kveldstid" ca kl 17. Da er jo familen med, Første skoledag på kvelden? Her er det start kl 09.30. ja vel... Her har det alltid vært kl 17.00. Barna blir ropt opp i klasser. Hilser på sin lærer og rektor. Også går de til klasse rommene for en liten symbolsk seanse sammen med foreldre.
Lady lovely locks Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Du har krav på 5 dager permisjon ullønnet i forbinnelse med bhg start. Første dag er nok barnet i bhg 2-3 timer, neste dag litt lenger sammen med dere. Er i fra tar man det i det tempoet barnet har behov for. I forhold til skolestart er første dagen gjerne på "kveldstid" ca kl 17. Da er jo familen med, Første skoledag på kvelden? Her er det start kl 09.30. ja vel... Her har det alltid vært kl 17.00. Barna blir ropt opp i klasser. Hilser på sin lærer og rektor. Også går de til klasse rommene for en liten symbolsk seanse sammen med foreldre. Men jeg er førskolelærer så jeg har mest greie på bhg. Men det kan jo også være forskjell fra bhg til bhg.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Her er skolestart 09.30. Tror reglene er litt forskjellig. Alt etter hvor man jobber...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 I tariffen til Handel og kontor, som gjelder der jeg jobber har vi to dager permisjon med lønn og en tredje dag uten lønn. Om det pga spesielle omstendigheter trengs kan vi få enda to dager uten lønn. Så det meste vi kan få er 5 dager fri, men aldri mer enn 2 dager med lønn.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Du har ikke krav på fri med lønn med mindre du har en tariffavtale eller særavtale i arbeidskontrakten din om det. Mange har dette, men det er ingen selvfølge. Alternativet er å avspasere eller ta ferie. Uansett må det avklares med arbeidsgiver i god tid.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Da har vi sjekket opp. Både jeg og far får en dag ved skolestart, og en ved bhg. start. Altså 2 dager hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå