Gå til innhold

Hadde dere vasket alt igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pakket ned babyklær, tepper, kluter, håndklær osv i rene, tette plastbeholdere for ca 15 mnd siden.

Nå er det snart på tide å finne det frem igjen til ny baby, og jeg lurer på om det er nødvendig å vaske alt på nytt?

Er kvalm, trøtt og dårlig - og litt lat - så om det ikke er nødvendig, gjør jeg det ikke ;) det var jo helt rent da det ble pakket bort.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendig nei. Men jeg hadde gjort det fordi jeg liker å gjøre forberedelser til ny baby.

Skrevet

Hadde spurt moren min om å gjøre det for meg. ;)

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort.

Skrevet

Tenker på det samme selv, og jeg ender opp med å vaske det. :)

Hadde jeg ikek vasket det, så ville jeg luftet det godt, men da kan man jo like gjerne vaske det og.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det var det jeg trodde ja ;p

Jeg føler egentlig at det er en selvsagt ting, men hadde nok håpet at jeg skulle fått et unisont "det er ikke nødvendig" :D

Jeg gruer for å finne det frem, for babyen som skulle hatt de i fjor døde, og det var veldig tungt å pakke det bort.

Det blir rart å finne det frem til ny baby, jeg er jo selvsagt redd for at ikke h*n heller skal få brukt for det...

(vet ikke hvorfor jeg ble anonym i HI, det var ikke meningen...)

Da får jeg finne frem mot til å sette igang - men jeg har fremdeles noen mnd på meg før jeg Må gjøre det....

Takk for svar - igjen - dere er gode å ha til livets små og store spørsmål :)

Skrevet

Jeg ville ha kjørt en hurtigvask, eller skylling, for sikkerhets skyld. :)

Skrevet

Jeg skal også hvert øyeblikk ta frem klær etter storebror som har ligget i plastbokser i kjelleren de siste 18 mnd. Kommer nok til å vaske det på nytt ja, synes det må lukte nyvasket av det før jeg legger det i kommoden til nestemann :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ville vasket det på nytt igjen og særlig i din situasjon, Heartbroken.

Nå skal jeg ikke høres ufølsom ut og vi skal aldri glemme babyene som gikk bort alt for tidlig, men tenk på det som at du vasker inn klærne til den nye babyen, et nytt liv og en ny start.

Skrevet
Det var det jeg trodde ja ;p Jeg føler egentlig at det er en selvsagt ting, men hadde nok håpet at jeg skulle fått et unisont "det er ikke nødvendig" :D Jeg gruer for å finne det frem, for babyen som skulle hatt de i fjor døde, og det var veldig tungt å pakke det bort. Det blir rart å finne det frem til ny baby, jeg er jo selvsagt redd for at ikke h*n heller skal få brukt for det... (vet ikke hvorfor jeg ble anonym i HI, det var ikke meningen...) Da får jeg finne frem mot til å sette igang - men jeg har fremdeles noen mnd på meg før jeg Må gjøre det.... Takk for svar - igjen - dere er gode å ha til livets små og store spørsmål :)

Forstår godt at det kan være vanskelig å ta det frem igjen etter det dere opplevde. Hadde det på samme måten selv dengang vi hadde kjøpt litt, men var ikke så langt på vei da det gikk galt så det blir jo ikke det samme.

Kos deg med tingene og gled deg til den lille som kommer :)

(hadde kanskje bare luftet det litt jeg tror jeg, men en hurtigvask er jo lettvint det også)

Gjest Heartbroken
Skrevet
Jeg ville vasket det på nytt igjen og særlig i din situasjon, Heartbroken. Nå skal jeg ikke høres ufølsom ut og vi skal aldri glemme babyene som gikk bort alt for tidlig, men tenk på det som at du vasker inn klærne til den nye babyen, et nytt liv og en ny start.

Tusen takk for gode ord. Jeg tror du har helt rett, og jeg er svært opptatt av at denne lille er et helt eget, nytt liv som vi ønsker for dens egen skyld og ikke som en erstatning for lille som døde. Og i den prosessen er det jo naturlig å "bygge rede" til denne lille også - med forventning og glede :)

Det blir nok enda et lite steg i denne merkelige situasjonen som jeg føler vi er i - det er merkelig å være i dyp sorg samtidig som vi gleder oss over et nytt liv...

Hvem sa at det er lett å være menneske?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Jeg ville vasket det på nytt igjen og særlig i din situasjon, Heartbroken. Nå skal jeg ikke høres ufølsom ut og vi skal aldri glemme babyene som gikk bort alt for tidlig, men tenk på det som at du vasker inn klærne til den nye babyen, et nytt liv og en ny start.
Tusen takk for gode ord. Jeg tror du har helt rett, og jeg er svært opptatt av at denne lille er et helt eget, nytt liv som vi ønsker for dens egen skyld og ikke som en erstatning for lille som døde. Og i den prosessen er det jo naturlig å "bygge rede" til denne lille også - med forventning og glede :) Det blir nok enda et lite steg i denne merkelige situasjonen som jeg føler vi er i - det er merkelig å være i dyp sorg samtidig som vi gleder oss over et nytt liv... Hvem sa at det er lett å være menneske?

Klem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...