Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Når er det vanlig i fødselsprosessen å få den? Kan de på sykehuset event nekte deg den tidlig i prosessen?
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Om jeg husker riktig så må du ha minst 4 cm åpning for å få det, og ikke mer enn 8 cm (da er man uansett så langt mot slutten).. Men mulig jeg husker feil
me_87 Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Det første jeg spurte om etter de hadde sjekket åpninge,var om jeg kunne på epidural å det fikk jeg. Åpningen var vel 3-4 da
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Jeg hadde avtale om å få det når jeg ønsket, og fikk gjort klart kanylen i ryggen før riene startet skikkelig. Men jm sa at det var en fordel å vente så lenge som mulig, for epidural svekker ofte riene. Så jeg ventet så lenge jeg klarte, men likevel stoppet riene helt opp og jeg måtte få drypp. Det er jo helsepersonellet på sykehuset som avgjør hva som er bra og ikke, så det er mulig de kan "nekte" deg å sette den tidlig, men du får huske på at de gjør alt i den beste mening. De er der for å hjelpe deg å få babyen frisk ut, og det er lurt å høre på rådene deres - men selvsagt også følge egen magefølelse.
Light of my life Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Dessverre virker det som det er vanlig at du må vente (lide) så lenge som mulig før man evnt får epidural (og bare dersom anestesilegen har tid)
Underveis --> Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Jeg hadde bare to cm åpning og måtte settes på drypp for å få fart på sakene. Fikk da epidural først. Tror det avhenger av situasjonen. Jeg reagerer VELDIG godt på drypp (au au au), så ingen fare slik sett med å gi epidural, men man vil vel helst at man skal være i "aktiv fødsel" (4 cm) før det gis. Hvis ikke kan reine dabbe av.
me_87 Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Jeg fikk epidural i tre tiden og klokken sju kom babyen. Da hadde de latt meg sove litt ekstra siden jeg var så utslitt.
thessi og lillemor Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Jeg hadde veldig tette og intense rier pga riestimulerende drypp, og fikk epidural da jeg bare hadde to cm åpning. Hadde da holdt på i maaange timer uten at det skjedde stort. Etter at jeg fikk epiduralen ble det plutselig fart på sakene og det åpnet seg mye fortere enn før epiduralen. Det var forøvrig jordmoren som foreslo at jeg skulle få epiduralen så tidlig for å gi kroppen litt hvile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå