Gå til innhold

For tidlig morkakeløsning - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre en laaang historie så kort som mulig...

Ble innlagt på sykehus uke 24+3. Opplevde en monsterblødning (det bare rant, doskåla var full av blod) og ringte føden. Lettere menssmerter, men ellers ingen plager. Ble hentet i ambulanse og innlagt med truende for tidlig fødsel. 2 cm åpning, forkortet livmorhals. Sammentrekninger som var litt av og på. Fikk lungemodningssprøyter.

Etter nesten 2 døgn på riehemmende drypp roet det seg. Fikk antibiotika intravenøst en periode også med tanke på infeksjonsfare. Ble liggende inne i 1 uke. Fikk dra hjem igjen på perm da ting var rolig og livmorhalsen var blitt lengre igjen i løpet av de siste dagene på sykehuset.

Etter 3 dager hjemme opplevde jeg nok en monsterblødning og ble innlagt igjen på lørdags morgen, da 25+6. Litt menslignende murringer, noe stram/øm mage.

På søndag, i går og i dag morges har jeg hatt litt sammentrekninger. Ingen blødning i dag, men noen småblødninger søndag og i går, ca. en t-skje pr. gang.

Overlegen sa på legevisitten i går at de vil holde meg innlagt til observasjon noen dager til hvertfall. Hun snakket om at de mistenkte begynnende/delvis morkakeløsning...

Noen som har erfaringer med dette som dere vil dele? ...både positivt og negativt!

Hvordan finner de ut om det er det?

Hva skjer hvis det er tilfellet?

Kan nevne at morkaken min ligger helt ned mot åpningen, den "slynger seg rundt" store deler åpningen på h. side i livmoren, men ikke foranliggende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg hadde ikke så dramatisk som deg i forkant, jeg begynte å blø når jeg var i uke 35, ikke veldig mye, men nok til at jeg ble innlagt til observasjon to dager, hadde da noen små rier. Ble så sendt hjem, fikk da beskjed om blødninger kan være begynnelse på morkaka løsner eller start på fødsel.To uker etterpå fikk jeg rier igjen og to dager etter dette begynte jeg å blø. Vi dro rett til sykehuset ( ca 1 time) og da blødde jeg hele veien. Trodde vannet mitt gikk for følte det rant en del, men det var bare blod. Ble undersøkt når jeg kom på sykehuset og kjørt rett inn til keisersnitt med full narkose, og ut kom en flott jente. Ble fortalt at jeg hadde hatt en delvis morkake løsning og godt vi kom i tide.

Jeg hadde hatt et keisernitt fra før, så det har jeg lest etterpå kan være en medvirkende faktor.

Ville bare si at dette kan bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...