Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Joda...jeg vet det bare er å luke....men jeg skal starte på skråningen ved siden av huset...denne er ca 30 kvm og er fyllt med ugress. Store kaktus planter og geitrams osv...tror ikke jeg makter å dra opp alt. Noen som har tips til feks middel?
Zebra78 Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Spray på rundorp i flere runder. Endret 24. juli 2012 av Zebra78
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Salt hjelper.. Det dreper ugress! Holder dessuten unna snegler. Downside er at ingenting annet kan vokse der før saltet er fjernet igjen (regnet/spylt bort)..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Kaktus som ugress i Norge? Det er en sensasjon. Sikker på at du ikke mener tistler? Du kan sprøyte med et glyfosatmiddel som Roundup eller liknende. Det tar ca 2 uker før plantene dør. Husk skikklig heldekkende verneutstyr. Middelet trenger gjennom huden om du får søl på for eksempel hendene. Husk at du dreper alle planter som får middelet på bladene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå